شناسهٔ خبر: 67649538 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اعلام نتایج امتحانات نهایی پایه دوازدهم امروز؛ شنبه ۲۳ تیر

طبق گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش اعلام نتایج امتحانات نهایی پایه دوازدهم امروز از ساعت ۱۴ از طریق سامانه my.medu.ir قابل مشاهده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، طبق اعلام مسئولان وزارت آموزش و پرورش، مقرر شده بود نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم از روز شنبه، شانزدهم تیر روی سامانه my.medu.ir قابل مشاهده باشد، اما همان روز، وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای از تعویق اعلام نتایج تا بعد از برگزاری آزمون سراسری نوبت دوم خبر داد.

بنابر درخواست دانش‌آموزان، اولیا، مدیران مدارس و معلمان مبنی بر تعویق اعلام نتایج تا بعد از برگزاری آزمون سراسری نوبت دوم، مراتب در جلسه ستاد عالی آزمون‌ها مطرح و پس از هماهنگی با سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، مصوب شد که طبق گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش اعلام نتایج امتحانات نهایی پایه دوازدهم امروز _شنبه بیست‌وسوم تیر_ از ساعت ۱۴ از طریق سامانه my.medu.ir قابل مشاهده است.

پیش از این نیز مقرر شده بود با توجه به اینکه فرایند تصحیح اوراق به صورت کامل به پایان نرسیده بود، نمرات دروس تصحیح شده بارگذاری و به مرور نمرات تکمیل می‌شد و اکنون بر اساس این پیوند؛ پس از آخرین آزمون سراسری، نتایج آزمون نهایی خرداد پایه دوازدهم با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش my.medu.ir قابل دریافت است.

دانش‌آموزان پس از مشاهده کارنامه خود، برای اعتراض و درخواست بررسی مجدد سه روز فرصت دارند و پس از ثبت اعتراض دانش‌آموزان، برگه امتحان نهایی برای تصحیح چهارم ارسال می‌شود و معلمی جدید این کار را انجام می‌دهد و با توجه به اینکه این معلم به عنوان نظر نهایی پذیرفته می‌شود، دیگر نمره اعلامی قابل بررسی مجدد نیست و پس از اعلام نتیجه اعتراض دانش‌آموزان، نمره جدید بلافاصله به فرد اعلام می‌شود.

آغاز آزمون‌های جبرانی از نیمه مرداد

محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش نیز با اشاره به آخرین جزئیات نتایج امتحانات نهایی، با بیان اینکه در ستاد عالی آزمون‌ها روند تصحیح پاسخ‌برگ‌ها در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم بررسی و پیشرفت خوبی به همراه داشت، اظهار کرد: در حال نهایی‌شدن پاسخ‌برگ‌ها، در فرایند تصحیح سوم هستیم و بازبینی‌ها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تعداد پاسخ‌برگ‌ها در پایه دوازدهم در بعضی از دروس بسیار زیاد بود، افزود: تصحیح اوراق تمام دروس انجام شده و حدود ۹۸.۵ درصد پاسخ‌برگ‌ها در سراسر کشور برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم انجام و آماده اعلام نتیجه است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش با بیان اینکه بنا به درخواست دانش‌آموزان شرکت کننده در آزمون سراسری، خانواده‌ها و بعضی از مدیران مدارس ناظر به اینکه پایان هفته آزمون سراسری برگزار خواهد شد و این اعلام نتیجه ممکن است به تمرکز دانش‌آموزان آسیب بزند، از همین رو تصمیم گرفته شد اعلام نتیجه اولیه بعد از آزمون سراسری صورت گیرد، افزود: بعد از دریافت اعلام نتیجه، افراد می‌توانند با علم و اطمینان به اینکه نمره آن‌ها نسبت به نمره اعلامی تغییر می‌کند، درخواست بررسی مجدد دهند که تصحیح چهارم توسط مصحح مستقل انجام می‌شود و ممکن است این تصحیح باعث کاهش نمره یا افزایش یا تثبیت همان نمره قبلی شود.

زارعی با بیان اینکه سعی می‌شود برای پایه‌های دهم و یازدهم نیز همین روند ادامه پیدا کند و اعلام نتیجه اولیه انجام شود، افزود: فرصتی برای بررسی مجدد با علم به افزایش نمره برای این دانش‌آموزان نیز داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیسیون اساسنامه شورای عالی آموزش و پرورش تصمیم گرفته شد زمان آزمون‌های جبرانی که پیش‌تر تحت عنوان آزمون شهریور ذکر شده بود جلوتر بیاید و به دلیل آسیب‌زا بودن به زمان ثبت‌نام‌ها و شروع سال تحصیلی، به شهریور موکول نشود، ادامه داد: آزمون‌های جبرانی از نیمه مرداد آغاز می‌شود، در حال حاضر برنامه آزمون نهایی پایه دوازدهم (آزمون جبرانی) از پانزدهم مرداد آغاز خواهد شد و تا یکم شهریور ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه به گونه‌ای طراحی شده که آزمون‌ها با فاصله انجام شود، گفت: دانش‌آموزان تمام دروس را امتحان نمی‌دهند و تنها دروس افتاده آزمون گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه نمرات آزمون‌های جبرانی برای ثبت‌نام در مرکز آموزش عالی مؤثر خواهد بود، اضافه کرد: در انتخاب رشته تنها با معدل (معدل نوبت جبرانی) برای آن‌ها محاسبه می‌شود که کمکی در معدل آن‌ها است و در ثبت‌نام آن‌ها لحاظ شود، ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی تمام پایه‌ها نیز تا پایان مرداد باید پایان بپذیرد و اعلام نتیجه تا پایان مرداد انجام شود.

اعلام نتایج دهم و یازدهمی‌ها در اسرع وقت

بنابر اعلام مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نتایج امتحانات نهایی پایه دوازدهم از ساعت ۱۴ امروز _شنبه بیست‌وسوم تیر_ از طریق سامانه my.medu.ir قابل مشاهده است، این در حالی است که دانش‌آموزان تا ۴۸ ساعت می‌توانند اعتراضات خود نسبت به نمره درس مورد نظر را در سامانه مذکور ثبت و اعلام کنند.

وی با بیان اینکه امروز نتایج امتحانات تمامی دروس پایه دوازدهمی‌ها اعلام می‌شود افزود: اگر تعداد محدودی از دانش‌آموزان امکان مشاهده نتایج یک عنوان درس را نداشتند، مطلع باشند که در «مرحله بازبینی» قرار دارد اما نتایج سایر دروس را می‌توانند مشاهده کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص اعلام نتایج امتحانات پایه دهم و یازدهم گفت: در اسرع وقت نیز نتایج این دسته از دانش‌آموزان اعلام خواهد شد و همین فرایند (اعتراض) نیز برای آن‌ها فراهم است.

برچسب‌ها:

نظر شما