شناسهٔ خبر: 67649397 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تغییر رنگ بازار جهانی خودروهای برقی - اکونیوز

اقتصاد ایران: عصر خودرو- فروش جهانی خودروهای برقی در ماه ژوئن ۱۳ درصد افزایش یافته و در اروپا ۷ درصد کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، شرکت تحقیقاتی Rho Motion اعلام کرد که فروش جهانی خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی در ماه ژوئن نسبت به ماه مشابه در سال 2023 به دلیل رشد در چین، 13 درصد افزایش یافت، در حالی که در اروپا کاهش یافت.

چارلز لستر، مدیر داده در Rho Motion به رویترز گفت چین بیش از 60 درصد از کل را به خود اختصاص داده است زیرا افزایش دسترسی به خودروهای الکتریکی و فروش قوی بی‌وای‌دی به افزایش سهم بازار داخلی خودروهای پلاگین هیبریدی در نیمه اول سال کمک کرده است.

چارلز لستر افزود که فروش خودروهای پلاگین هیبریدی در سراسر جهان در ماه جولای به 1.4 میلیون رسید که 0.86 میلیون آن در چین بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش داشته است.

وی افزود فروش ماهانه در اروپا 7 درصد کاهش یافت و به 0.30 میلیون رسید که فنلاند، ایرلند و هلند پیشتاز این کاهش بودند، در حالی که ایتالیا 34 درصد افزایش را پس از معرفی مشوق‌های دولتی ثبت کرد. در ایالات متحده و کانادا، فروش پلاگین هیبریدی با 6 درصد افزایش به 0.14 میلیون در همان ماه رسید. فروش بی‌وای‌دی در برزیل افزایش یافت و این رقم از ژوئن 2023 بیش از سه برابر شد.

لستر در بیانیه‌ای گفت تصویر کلی این است که در سال 2024 شاهد رشد بلندپروازانه‌ای که برخی ممکن است به صنعت امیدوار باشند، نخواهد بود و ما پیش‌بینی‌های خود را 5 درصد کاهش داده‌ایم و به 16.6 میلیون خودروی برقی فروخته شده در سال جاری رسانده‌ایم. وی افزود اختلافات منطقه ای کاملاً قابل توجه است. تقاضای فروش برای خودروهای الکتریکی در ماه‌های اخیر پس از چندین سال افزایش چشمگیر کاهش یافته است، زیرا مشتریان منتظر مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر برای عرضه به بازار هستند و جایگزین‌های هیبریدی را انتخاب می‌کنند.

طبق گزارش رویترز،  مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند که اتحادیه اروپا هفته گذشته تعرفه‌های 37.6 درصدی را بر واردات خودروهای الکتریکی ساخت چین اعمال کرد که باعث تشدید تنش‌ها با پکن در بزرگترین پرونده تجاری بروکسل شد.

دانلود با کیفیت

نظر شما