شناسهٔ خبر: 67636767 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

فروش جهانی خودروهای برقی ۱۳درصد افزایش یافت؛ چین با اختلافی ... -

اقتصاد ایران: براساس گزارشی جدید، فروش خودروهای برقی در سطح جهان ۱۳ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

رویترز به‌نقل از مؤسسه‌ی تحقیقاتی Rho Motion گزارش می‌دهد که فروش جهانی خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی در ماه ژوئن (خرداد و تیر) نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته، ۱۳ درصد افزایش یافت. این رشد عمدتا نتیجه‌‌ی افزایش فروش در چین بوده، در حالی که فروش خودروهای برقی در اروپا کاهش یافته است.

چین با ۶۰ درصد از کل فروش خودروهای برقی با اختلافی فاحش در صدر قرار دارد. فروش بالای خودروهای شرکت BYD به افزایش سهم بازار داخلی خودروهای پلاگین هیبریدی در نیمه‌ی اول ۲۰۲۴ کمک کرده است.

فروش خودروهای پلاگین هیبریدی در سراسر جهان به ۱٫۴ میلیون دستگاه در ماه جولای (تیر و مرداد) رسید که از این تعداد ۸۶۰ هزار دستگاه در چین فروخته شده و نسبت‌به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

در اروپا، فروش ماهانه‌ی خودرو برقی هفت درصد کاهش یافت و به ۳۰۰ هزار دستگاه رسید. فنلاند، ایرلند و هلند بیشترین کاهش فروش را داشته‌اند، در حالی که فروش خودروهای برقی در ایتالیا پس از معرفی مشوق‌های دولتی، ۳۴ درصد افزایش داشته است. در ایالات متحده و کانادا فروش خودروهای پلاگین هیبریدی با ۶ درصد افزایش به ۰٫۱۴ میلیون دستگاه رسید.

فروش BYD در برزیل افزایش یافت و نسبت‌به ژوئن ۲۰۲۳ (خرداد و تیر ۱۴۰۲) بیش از سه برابر شد. مدیر اطلاعات Rho Motion می‌گوید در سال ۲۰۲۴ صنعت خودرو رشد چشمگیری نخواهد داشت.

مؤسسه‌ی تحقیقاتی Rho Motion پیش‌بینی‌های خود از رشد فروش در صنعت خودروهای برقی را پنج درصد کاهش داده‌ است و انتظار دارد امسال ۱۶٫۶ میلیون دستگاه خودرو برقی فروخته شود.

مقالات مرتبط
  • فروش خودروهای برقی کیا و هیوندای رکوردشکنی کرد
  • برای نخستین‌بار، خودروهای برقی تسلا به لیست خرید دولت چین اضافه شدند
  • سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری BYD در ترکیه برای تولید خودرو برقی

تقاضا برای خودروهای برقی در ماه‌های اخیر پس از چندین سال رشد، کاهش یافته است، زیرا مشتریان منتظر مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر برای عرضه به بازار هستند و جایگزین‌های هیبریدی را انتخاب می‌کنند.

اتحادیه‌ی اروپا هفته‌ی گذشته تعرفه‌هایی تا سقف ۳۷٫۶ درصد بر واردات خودروهای برقی ساخت چین اعمال کرد.

نظر شما