شناسهٔ خبر: 67649217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

توزیع دستورالعمل ایمنی ویژه ماه محرم در مساجد و تکایای منطقه ۸

اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه ۸ از توزیع دستورالعمل آموزش مبانی و اصول ایمنی در مساجد،تکایا و هیئات سطح محلات منطقه در ایام محرم خبرداد .

صاحب‌خبر -

به گزارش شهر و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۸؛ مهرشاد نویزی رئیس اداره بحران منطقه در خصوص اطلاع‌رسانی و ابلاغ این دستورالعمل گفت: همزمان با آغاز ماه محرم و برپایی موکب و تکایای عزاداری در سطح منطقه، به دلیل اهمیت رعایت مسائل سلامت، ایمنی و محیط‌زیست و پیشگیری از خطرات بالقوه و آسیب رسان به شهروندان، ضمن ابلاغ وتوزیع دستورالعمل ایمنی به حسینه‌ها، تکایا و مساجد،موارد ایمنی توسط مسئولین خانه‌های دوام و ایمنی در این فضاها بازدید و بررسی شد .

نویزی در ادامه افزود : ابلاغ این دستورالعمل با توجه به تجربیات به دست آمده در طول سال‌های گذشته و در جریان برگزاری  مراسم عزاداری‌ به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و بروز حوادث غیرمترقبه‌ای مانند آتش‌سوزی، برق گرفتگی، مسمومیت ناشی از گازگرفتگی و دیگر موارد مشابه، صورت گرفته و امیدواریم با رعایت  نکات ایمنی مطرح شده در دستورالعمل شاهد بروز چنین حوادث تلخی درسطح منطقه  نباشیم.

گفتنی‌است حصول اطمینان از استاندارد و سالم بودن وسایل برودتی و حرارتی، رعایت فاصله ایمنی بین وسایل گرمازا و لوازم قابل اشتعال،نصب اهرم روی شیر اصلی گاز، اطمینان از استحکام اتصالات مربوط به داربست‌ها و پرچم‌ها، وجود سیستم اعلام و اطفاء حریق دستی و اتوماتیک وخاموش‌کننده‌های دستی، از موارد ایمنی مطرح شده در دستورالعمل می‌باشند.

همچنین براساس دستورالعمل ایمنی ضروری است مسئولین و خادمان حسینیه‌ها،مساجد و هیئات با مراجع به نزدیک‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی محدوده خود، دوره‌های مقابله با حریق‌ها و حوادث را آموزش ببینند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما