شناسهٔ خبر: 67649138 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

افشای جنایات هولناک اشغالگران در «تل الهوی»

تسنیم

منابع خبری و حقوق بشری، جنایات ضد بشری اشغالگران در محله تل الهوی در شهر غزهرا مستند و اعلام کردند صهیونیست‌ها قبل از عقب‌نشینی از این منطقه، همه خانه‌ها و مراکز غیرنظامی را به آتش کشیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، روز گذشته بعد از عقب نشینی ارتش اشغالگر صهیونیستی از مناطقی در محله تل الهوی و الصناعه در شهر غزه که حدود ۷ روز زیر آتش اشغالگران بود، منابع مربوطه در نوار غزه، به جنایت‌های وحشیانه‌ای که صهیونیست‌ها در این مناطق انجام داده‌اند، اشاره کردند.

اجساد شهدا در ویرانه‌ها و کوچه‌ها افتاده است

اداره دفاع مدنی غزه در این زمینه اعلام کرد که بعد از عقب نشینی ارتش صهیونیستی از منطقه تل الهوی و الصناعه صحنه‌های بسیار وحشتناکی در اینجا می‌بینیم و نمی‌توانیم شهدا را پیدا کنیم.

وی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود همه شهروندان فلسطینی که بعد از پایان حمله وحشیانه ارتش صهیونیستی در محله تل الهوی و الصناعه بودند، شهید شده باشند. ما جسد ده‌ها شهید را پیدا کردیم که تکه تکه شده و سوخته بودند و در کوچه‌ها و ویرانه‌های خانه‌ها، افتاده بودند.

بر اساس این گزارش، همه خانه‌هایی که در این مناطق بودند توسط اشغالگران به آتش کشیده شدند و کامل سوختند. تاکنون جسد حدود ۶۰ شهید در الصناعه و تل الهوی پیدا شده است و ارتش جنایتکار صهیونیستی، شهروندان فلسطینی که برای تهیه غذا به این دو منطقه رفته بودند را قتل عام کردند.

اداره دفاع مدنی غزه گزارش داد که تعدادی از خودروهای ارتش اشغالگر در منطقه دور برگردان در تل الهوی مستقر شده‌اند و ما از شهروندان خود می‌خواهیم که به این منطقه نروند. همچنین ارتش اشغالگر صهیونیستی، به شکل کورکورانه، غیرنظامیان را در مجاورت پارک شهرداری در غرب شهر غزه هدف قرار می‌دهد.

اعدام میدانی زنان و سالمندان فلسطینی توسط نیروهای اشغالگر

از طرف دیگر منابع محلی گزارش دادند که نظامیان رژیم اشغالگر، زنان و سالمندان را در داخل خانه‌ها در محله تل الهوی اعدام کردند.

این منابع گزارش دادند که نیروهای اشغالگر، زنان خانواده الغلایینی را داخل خانه آنها، در کمال خونسردی به گلوله بستند و یک مرد سالمند را هم به همین شکل به قتل رساندند.

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر همچنین تعدادی از ساختمان‌های مسکونی در این محله و مقر آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را نیز به آتش کشیدند که برخی از این مقرها همچنان در حال سوختن هستند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد: روز گذشته نظامیان و خودروهای ارتش اشغالگر بعد از یک هفته حمله وحشیانه که ویرانی‌های عظیمی بر جای گذاشت، از محله تل الهوی عقب نشینی کردند. اما با این حال تک تیراندازان ارتش اشغالگر، همچنان به هدف قرار دادن غیرنظامیان ادامه می‌دهند و خانه‌ها را محاصره کرده‌اند.

«محمود بصل» سخنگوی اداره دفاع مدنی در نوار غزه اعلام کرد که طبق آمار اولیه ۶۰ نفر در حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به محله تل الهوی به شهادت رسیده‌اند و هنوز ده‌ها جسد در خیابان‌ها و کوچه‌ها هستند که نتوانسته‌ایم به آنها دسترسی پیدا کنیم.

به آتش کشیدن خانه‌ها و مراکز غیرنظامی تل الهوی

از طرف دیگر سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه در گزارشی اعلام کرد: ارتش اسرائیل در چهار روز گذشته حمله وحشیانه‌ای به مناطق غربی شهر غزه انجام داده و مرتکب جنایت‌های وحشتناکی ضد غیرنظامیان شده است.

این سازمان حقوق بشری افزود: این جنایات شامل قتل عام، ویرانی به آتش کشیدن خانه‌ها و ساختمان‌های غیرنظامی است. ارتش اسرائیل همچنین در حمله به خانه‌های خانواده‌های فلسطینی در منطقه الصناعه، واقع در غرب شهر غزه، اقدام به اعدام میدانی غیرنظامیان کرده و همه اعضای این خانواده‌ها را به قتل رسانده است.

واکنش حماس به جنایات صهیونیست‌ها در تل الهوی

جنبش حماس فلسطین هم در واکنش به این جنایت‌های وحشیانه صهیونیست‌ها در تل الهوی، با صدور بیانیه‌ای خواستار اقدام جدی بین‌المللی در برابر این جنایات شنیع اشغالگران شد.

در بیانیه حماس به این منظور آمده است: جنایاتی که بعد از عقب نشینی ارتش اشغالگر از محله تل الهوی، پس از یک هفته حمله وحشیانه به آن، در میان بمباران‌های خشونت آمیز و از بین بردن همه نشانه‌های زندگی در این منطقه، فاش شد، در چهارچوب جنایات جنگی، نسل کشی و پاکسازی نژادی است.

حماس تاکید کرد: آتش زدن ساختمان‌های مسکونی توسط ارتش اشغالگر قبل از خروج از محله تل الهوی، جلوگیری از رسیدن تیم‌های دفاع مدنی به ساختمان‌هایی که همراه با تمام خانواده‌های ساکن در آنها در آتش سوخته‌اند و اجساد همه خانواده‌هایی که به شهادت رسیده‌اند، نشان می‌دهد، ارتش اشغالگر به شکل سیستماتیک در حال ارتکاب جنایاتی ضد بشری و وحشیانه است که همچون لکه ننگی بر پیشانی بشریت باقی می‌ماند.

این جنبش با اشاره به صحنه‌های وحشتناک از اعدام زنان، کودکان و سالمندان فلسطینی در داخل خانه‌های خود توسط اشغالگران صهیونیست تصریح کرد: این‌ها جنایت‌هایی هستند که همه ارزش‌های انسانی را زیر پا می‌گذارند و این جنایات، بیانگر خوی وحشی و رفتار بزدلانه ارتش فاشیست صهیونیستی و سران جنایتکار آن است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در برابر این جنایات شنیع و ضد بشری رژیم اشغالگر، جامعه بین‌المللی و نهادهای آن به ویژه دیوان بین‌المللی دادگستری و دادگاه کیفری بین المللی وظیفه دارند، اقدامات فوری برای توقف جنگ نسل کشی رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین انجام دهند.

نظر شما