شناسهٔ خبر: 67648992 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حجت‌الاسلام محمدحسنی:

مکتب عاشورا به ما ایستادن در سمت درست تاریخ را آموخت

هادی رضایی

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ما از مکتب عاشورا می‌آموزیم که با پیروی از حضرت أباعبدالله الحسین (ع) در سمت درست تاریخ بایستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع عزاداران شهرک شهید خوشرو گروه مخابرات ارتش، گفت: وقتی حضرت أباعبدالله الحسین (ع) در آخرین لحظات در میدان نبرد با دشمنان فرمودند: «هل من ناصر ینصرنی» یعنی «آیا کسی هست که مرا یاری کند» مخاطب حضرت چه کسانی بودند؟ آیا مخاطب این خطاب یاران خود حضرت بودند یا یاران یزید؟

وی ادامه داد: مخاطب اصلی ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین (ع)، نسل‌های مختلف در طول زمان هستند؛ یعنی ما هم مخاطب این کلام امام حسین (ع) هستیم. پس خطاب امام حسین (ع) همه نسل‌ها در همه عصرها هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی با بیان اینکه همگان مخاطب امام حسین (ع) هستیم و اگر حجت الهی ما را صدا کرد واجب است که به آن پاسخ دهیم، تصریح کرد: خوشا به حال آنهایی که پاسخ‌شان را دادند؛ شهید صیادها، شهید خوشروها، شهید حاج قاسم‌ها لبیک گفتند و امروز اگر من و شما در امنیت و آرامش عزاداری می‌کنیم به دلیل رشادت‌های این شهدای والامقام است که در خط مقدم ایستادند و خط را نگه داشتند.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه مردم در پاسخ به ندای امام حسین (ع) به سه دسته تقسیم می‌شوند، عنوان کرد: عده‌ای اصلاً به دعوت اما م حسین (ع) پاسخ ندادند، عده‌ای نیز به این دعوت پاسخ مثبت دادند؛ اما عده‌ای هم بودند که از کنار این دعوت بی‌تفاوت عبور کردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه تاکید کرد: حضرت امیر المومنین (ع) نیز شهید اعمال انسان‌های بی‌تفاوت عصر خود شدند.

وی در ادامه خطاب به جوانان حاضر در مراسم گفت: خواهران و برادران عزیز، ما باید تکلیف خودمان را با این خطاب امام حسین (ع) روشن کنیم و هرگز نباید در زمره افراد بی تفاوت جامعه خود قرار بگیریم؛ بلکه باید در سمت درست تاریخ ایستاد. سمت درست تاریخ همان سمتی است که قاسم‌بن الحسن (ع) و حضرت أباالفضل العباس (ع) ایستادند، همان سمتی است که حربن یزید ریاحی انتخاب کرد و ما خدا را شکرگزاریم که در کشوری زندگی می‌کنیم و نفس می‌کشیم که به یُمن رهبری‌های آسمانی امامین انقلاب، سمت درست تاریخ برای ما روشنگری شده و همه ما در سمت درست تاریخ ایستاده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی در پایان با اشاره به آیه مبارکه «فاستقم کما أمرت و من تاب معک»، گفت: بعضی‌ها در آغاز در سمت درست تاریخ ایستاده بودند، اما در ادامه راه ناموفق شدند، برای مثال برخی به کربلا آمدند اما نتوانستند تا آخر بمانند؛ اما مسلم، زهیر، وهب و مانند اینها تا آخر ایستادند و تمام قیام کربلا شاید در این نکته خلاصه شود؛ بنابراین ما از مکتب عاشورا می‌آموزیم که در وهله اول سمت درست تاریخ را با پیروی از حضرت أباعبدالله الحسین (ع) انتخاب کنیم و بعد از آن با ایستادگی در این مسیر تا پایان در سمت درست تاریخ بایستیم.

نظر شما