شناسهٔ خبر: 67648339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

جمعیت متغیر طالقان در ارائه خدمات لحاظ شود

نماینده شهرستان‌های نظرآباد، ساوجبلاغ، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی، گفت: طالقان جزو شهرستان‌هایی است که جمعیت متغیری دارد در فصول مختلف این در حالیست که ارائه خدمات به شهرستان بدون در نظر گرفتن این مهم صورت می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین البرز، علی حدادی نماینده مردم طالقان، نظرآباد، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی، در شورای اداری شهرستان طالقان که در فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه مرکز آمار کشور پاسخ لازم به جمعیت طالقان ندادند و به رغم اینکه قبول دارند جمعیت دوبار سرشماری شده است.

وی افزود: سهل انگاری توسط وزارتخانه‌ها صورت گرفته است لذا اگر مصوبه شورای عالی امنیت ملی قابلیت اجرا دارد، وزارتخانه‌هایی که ترک فعل کردند باید مواخذه می‌شدند و مواخذه بشوند چرا که در این خصوص مشکلاتی برای شهرستان طالقان ایجاد شده است.

حدادی در ارتباط با نقاط حادثه‌خیز شهرستان طالقان گفت: با توجه به اینکه سالیانه حوادثی در این نقاط دیده می‌شود، ولی اقدام پیشگیرانه جدی صورت نگرفته است. لازم است در این بخش و به خصوص در خصوص اعتبار بودجه نیازمند نگاه ویژه مسئولان ذیربط هستیم. این مقام مسؤول در ارتباط با سهم حق آبه طالقان گفت: مصوبه‌ای در مجلس داشتیم، اما وزارت نیرو همراهی نکرده و بابت فروش ۵ درصد آب‌های سد‌های کشور در همان منطقه هزینه شود.

وی در مورد اعتبار طالقان گفت: بودجه استان در سال ١۴٠٢ حدود ۶٢درصد افزایش داشتیم و در سال ١۴٠٣ نیز با افزایش اعتبار به ویژه در ردیف بودجه مناطق محروم مورد توجه قرار گرفت.

حدادی ادامه داد: البرز در مقایسه با بسیاری از استان‌های کشور و برخلاف نیاز‌هایی که به تناسب جمعیت رو به رشد و ۶۶ محله محروم دارد در دو سال گذشته کمترین توجه را در بودجه محله‌محوری داشت که ۴ میلیارد تومان بود و در سال جاری با تغییر شاخص‌ها به حدود ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه اعتبار بودجه شهرداری کرج چند هزار میلیارد است، ادامه داد: تملک، دارایی برای روستا‌ها و بخش‌های مهم مناطق مختلف بحساب می‌آید و اعتبار بودجه‌ای که توزیع می‌شود با افزایش روبرو شده است.

وی با طرح این سوال که چرا شهرستان کرج، مورد هجمه و حمله ما قرار دارد؟ پاسخ داد: در غرب استان از جمله شهرستان طالقان در حوزه‌های مختلف، مجموع منابع درآمد متعدد بیش از ۱۸ هزار میلیارد است لذا با توجه به این رقم که مربوط به کل استان است لازم است توزیع اعتبار بودجه نیز خاص استان باشد.

وی در مورد بازنگری طرح آبریز طالقان تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی در این خصوص دستور ویژه‌ای صادر کردند که بازنگری طرح آبریز طالقان انجام شود که اگر عملیاتی شود قطعا برآیند خوبی خواهد داشت.

حدادی اضافه کرد: در سفر دوم رئیس دولت سیزدهم جمهوری مصوبه شهرک صنعتی انجام شد که باید اجرا شود چراکه طالقان به اشتغال نیازمند است. برای ایجاد اشتغال و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از معضلات بزرگ، بیکاری جوانآن است. وی گفت: با صدور کارت مجوز علاوه بر حذف امضای طلایی، رانت نیز برچیده شد.

حدادی در ارتباط با طرح هادی گفت: بازنگری طرح هادی در طالقان هیچ نتیجه‌ای نداشته و ایراد هم دارد که باید رفع شود. در گذشته این طرح داخل بافت بود و حالا خارج از بافت شده است که مردم برای دریافت خدمات آب و برق و گاز و تلفن، دچار مشکل شدند.

این نماینده اضافه کرد: طرح جامع شهر طالقان نیز یکی از مشکلات جدی شهروندان این منطقه است. مقرر شد در شورای برنامه ریزی جلسه آینده این طرح مصوب شود.

نظر شما