شناسهٔ خبر: 67653269 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارائه خدمات مراقبتی برای ۸۹۷ نفر از زائران حج تمتع در فرودگاه اردبیل

اردبیل- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام از ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی برای ۸۹۷ نفر از زائران اعزامی حج تمتع توسط تیم مراقبت مرزی مرکز بهداشت شهرستان اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

دکتر محمد جعفرزاده روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: هنگام بازگشت حجاج بیت الله الحرام در روزهای گذشته چهار تیم مراقبتی مرکز بهداشت شهرستان اردبیل شامل پزشکان، کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها، کارشناسان علوم آزمایشگاهی، کارشناسان بهداشت محیط و مراقبین سلامت در فرودگاه اردبیل مستقر شدند.

وی بیان کرد: این تیم ها بر اساس برنامه‌ریزی، هماهنگی و فعالیت شبانه روزی و با بیش از ۴۰ ساعت فعالیت مستمر، مراقبت های بهداشتی و آموزشی لازم را در مرحله برگشت زائران حج تمتع مطابق با قوانین بین‌المللی و در قالب نظام سندرومیک بیماری‌های واگیر به زائران هفت کاروان زیارتی ارائه دادند.

به گزارش ایرنا، حجاج بیت‌الله الحرام استان اردبیل بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته با چهار پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از فرودگاه جده به فرودگاه شهدای اردبیل باز گشتند.

امسال ۸۸۵ نفر زائر خانه خدا در قالب هفت کاروان از ۱۲ خردادماه از استان اردبیل عازم حج تمتع شده و پس از انجام فرائض حج، بازگشتند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما