شناسهٔ خبر: 67648317 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس هیات نجات غریق و غواصی گیلان:

بازیکن ملوان در رودخانه رحیم آباد رودسر غرق شد

رشت - ایرنا - امیر باذکاوت یکی از بازیکنان جوان تیم فوتبال ملوان(ب) بندرانزلی هنگام شنا در یکی از رودخانه‌های رحیم آباد رودسر واقع در شرق گیلان غرق شد.

صاحب‌خبر -

رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان روز شنبه با تایید این خبر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه این بازیکن جوان ملوان هنگام شنا در رودخانه منطقه گرمابدشت رحیم آباد رودسر غرق شد.

هاشم اسماعیلی با تسلیت به خانواده این فوتبالیست و جامعه ورزش استان گیلان افزود: متاسفانه برخی از سایت‌های خبری اعلام کردند که امیر باذکاوت در دریا غرق شده که چنین خبری صحت ندارد و این فوتبالیست در رودخانه یادشده غرق شده است.

وی با اعلام اینکه از زمان گشایش طرح‌های سالم سازی دریا، ۴۵ هموطن توسط منجیان غریق گیلان نجات یافتند، بیان کرد: طی سال جاری هیچ فردی تاکنون هنگام کار منجیان غریق در دریا غرق نشده است.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان اضافه کرد: ساعت کار منجیان غریق در طرح های سالم سازی و همچنین در نقاط خطرآفرین دریا از هشت صبح تا ۲۰ است که از همه هموطنان تقاضا داریم در این ساعت و با حضور منجیان غریق از دریا استفاده کنند.

اسماعیلی اضافه کرد: فصل شنا از دهه دوم خرداد ماه آغاز شده و تا هفته نخست مهر ماه نیز ادامه خواهد یافت که در این مدت هموطنان اعم از مسافران و همچنین ساکنان بومی از دریا استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: سال گذشته ۳۰۰ نقطه خطرآفرین در سواحل استان شناسایی شده بود که با هماهنگی فرمانداری‌ها، هلال‌احمر و سایر مسئولان ذیربط این نقاط به روز رسانی شد و هم اینک این رقم به ۳۴۰ نقطه خطرآفرین رسیده است.

اسماعیلی ادامه داد: در این راستا ۲ منجی غریق در هر نقطه خطرآفرین تعیین شده که در طول ۳۰۲ کیلومتر از سواحل استان مستقر می شوند و امیدواریم امسال شاهد غرق شدن هیچ یک از هموطنان نباشیم.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی گیلان خاطرنشان کرد: گرچه طی چند روز آینده نیز با گرمی هوا مواجه هستیم اما دریا مواج است که این امر به شدت برای شناکردن خطرناک است و از هموطنان تقاضا داریم که به توصیه‌های منجیان غریق گوش دهند تا دچار حادثه نشوند.

نظر شما