شناسهٔ خبر: 67648305 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

الناز شاکردوست و پژمان جمشیدی چند هزار نفر را به سینما کشاندند؟ |‌ تصویر سحر دولتشاهی با لباس جنوبی در این فیلم

فیلم «یادگار جنوب» که تقریبا زمان‌ نامناسبی روی پرده رفت، توانست با افتتاحیه ۲ میلیاردی خود، رونق خوبی به رکود این روزهای سینما بدهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، فیلم سینمایی یادگار جنوب که از چهارشنبه هفته گذشته به روی پرده رفت، توانست در یک عملکرد قابل‌قبول، حدود ۲۶ هزار نفر را به سینماها بکشاند و طی یک هزار ۱۴۷ سانس نمایش، ۲ میلیارد تومان بفروشد.

این عملکرد با توجه به اینکه فیلم، در چهارمین روز از ماه محرم به روی پرده رفت، یک آمار خوب ارزیابی می‌شود. از صبح چهارشنبه که یادگار جنوب به نمایش درآمد، اکران تمامی فیلم‌های کمدی روی پرده متوقف شد اما این اتفاق، نه‌تنها ظرفیت خاصی را برای این فیلم اجتماعی رقم نزد بلکه از زاویه‌ای به زیانش نیز تمام شد.

سکانس جنجالی الناز شاکردوست در فیلمی که از امروز اکران می شود | ببینید

الناز شاکردوست و پژمان جمشیدی چند هزار نفر را به سینما کشاندند؟ |‌  تصویر سحر دولتشاهی با لباس جنوبی در این فیلم نمایی از فیلم یادگار جنوب

یادگاری ۲ میلیاردی

از صبح چهارشنبه که یادگار جنوب به نمایش درآمد، اکران تمامی فیلم‌های کمدی روی پرده متوقف شد اما این اتفاق، نه‌تنها ظرفیت خاصی را برای این فیلم اجتماعی رقم نزد بلکه از زاویه‌ای به زیانش نیز تمام شد

از روزهای ابتدایی محرم، رکود سنگینی بر فضای سینما حاکم شد و رسانه‌ها خبر از متوقف شدن اکران فیلم‌های کمدی می‌دادند، همین جریان‌سازی سبب شد تا از شنبه تا سه‌شنبه هفته گذشته که وضعیت اکران فیلم‌ها نرمال بود، کمتر از نیمی از میزان مخاطبان همیشگی، به سینما بروند و آمارها در یک سراشیبی محض قرار بگیرد. از صبح چهارشنبه نیز برخی سینماها ترجیح دادند طی ۱۲ روز ابتدایی محرم، تعطیل باشند و پردیس‌ها نیز ۲ تا ۳ سالن خود را درگیر نمایش فیلم کردند بنابراین از محل متوقف شدن نمایش فیلم‌های کمدی، اتفاق خاصی برای یادگار جنوب رقم نخورد و فضاسازی‌ها به گونه‌ای پیش رفت که مخاطبان چندانی به سینما نروند.

همچنین خود فیلم نیز تبلیغاتی را برای آغاز اکران خود در نظر نگرفت. فیلم به‌شکلی یک‌باره به روی پرده رفت و بلیت‌فروشی از بعدازظهر سه‌شنبه آغاز شد تا همه چیز در یک ابهام عجیب رقم بخورد.

مجموع تمام این رخدادها سبب می‌شود تا میزان مخاطب ۲۶ هزار نفری و گیشه ۲ میلیاردی را یک آمار قابل‌قبول برای یادگار جنوب به حساب بیاوریم. گرچه از این فیلم، به‌عنوان یکی از بخت‌های مهم رونق سینما در اکران تابستانی نام برده می‌شود.

الناز شاکردوست و پژمان جمشیدی چند هزار نفر را به سینما کشاندند؟ |‌  تصویر سحر دولتشاهی با لباس جنوبی در این فیلم نمایی از فیلم یادگار جنوب

رونق گیشه با زوج شاکردوست و جمشیدی

دومین تجربه کارگردانی حسین دوماری و پدرام پورامیری، نخستین‌بار در جشنواره چهل‌ویکم فجر رونمایی شد. حضور وحید رهبانی، الناز شاکردوست، پژمان جمشیدی، مسعود کرامتی، ساناز سعیدی، سحر دولتشاهی و صابر ابر، یادگارجنوب را به پربازیگرترین فیلم آن دوره از جشنواره تبدیل کرد که استقبال بسیارخوبی نیز از آن به عمل آمد.

با توجه به اینکه این فیلم، مهمترین اثر اجتماعی این روزهای اکران است و البته تیم بازیگران، پتانسیل بالایی برای رونق دارند، درنتیجه انتظار می‌رود که پس از پایان تعطیلات، استقبال به‌مراتب بالاتری از این فیلم به عمل آید. علی‌الخصوص آن‌که با نمایش دو فیلم جدید پرمخاطبی که از ابتدای مرداد به روی پرده می‌روند، شدت استقبال از این فیلم اجتماعی گسترده‌تر خواهد شد و اخبار خوبی از گیشه این فیلم مخابره خواهد شد.

نظر شما