شناسهٔ خبر: 67656033 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل:

غفلت خودخواسته مردم واقعه عاشورا را رقم زد

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: اگر مردم قدر نعمت را ندانستند و در غفلتی خود خواسته غیر از رویه پیامبر (ص) و حضرت علی(ع) را پیاده کردند؛ خداوند نیز با آن‌ها طبق سنت خود برخورد خواهد کرد و این نعمت از آن‌ها سلب خواهد شد و این سنت غیر قابل تغییر و تبدیل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، در مرکز آموزش‌های غیرحضوری عنوان کرد: در سوره رعد آیه ۱۱ آمده اگر خداوند به کسی نعمتی بدهد و او حفظ نعمت نکند خداوند این نعمت را از کف او خارج می‌کند و این سنت تاریخ است که تغییر و تبدیل‌پذیر نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور بیان کرد: باید دید چه اتفاقی افتاد که حسین‌بن علی(ع) در سال ۶۱ هجری قمری، به مذبح سلاخی برده شد در حالی‌که مردم نسبت به خاندان اهل‌بیت (ع) شناخت کامل و وافی داشتند و این مهم توسط پیامبر گرامی اسلام (ص) انجام شده بود.

وی اضافه کرد: اگر پاسخ به این سوال داده شود دیگر در تاریخ کلاه سر ما نخواهد رفت و تحلیل این مساله بسیار قابل اهمیت است، چرا که آرام آرام و تدریجی انقلاب بزرگ پیامبر به انحراف کشیده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل بیان کرد: بعد از گذشت ۲۳ سال تحمل مشاق و مرارت‌ها توسط پیامبر اسلام (ص) دین مبین اسلام فراگیر شد و دوران پلیدی و سیاهی با عدالت پیامبر به گسترده شدن برادری و مساوات انجامید.

وی مطرح کرد: اوج تعالیم پیامبر رفاقت بین مهاجرین و انصار بود و در حین این سال‌ها پیامیر(ص) جایگاه و مقام خاندان خود را بارها به مردم از لحاظ سمعی و بصری معرفی کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: در طول سالیان، ارزش‌هایی که پیامبر(ص) پایه‌گذاری و روی آن تاکید ویژه داشت به ضد ارزش تبدیل شد و اولین انحراف تاریخ، با انتخاب و منصوب کردن کردن کسی غیر از علی‌بن ابیطالب‌ (ع) رقم خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل بیان کرد: پیامبر(ص) جانشین خود را تعیین کرد و بارها حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر(ص) این مساله را یادآوری کردند اما مردم خود در غفلتی خود خواسته این ارزش را زیر پا گذاشتند و خداوند طبق سنت خود با مردم برخورد کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران عنوان کرد: بعد از رحلت پیامبر(ص) خلیفه اول منصوب شد و خلیفه دوم نیز در شورای شش نفره تعیین شد که ناقض رویه انتصاب خلیفه اول بود؛ اما هر دو نقض کننده و پوشاننده امری هستند که خدا و پیامبر(ص) به آن دستور داد.‌

وی تاکید کرد: مردم به آن چیزی که پیامبر(ص) امر کرد پایبند نبودند و آرام آرام در طی چند سال مسیر حاکمیت اسلام تغییر کرد و باید دانست که ممکن است در هر جامعه‌ای شاهد این اتفاق باشیم و قرار بر این نیست که چون متنعم به نعمت جمهوری اسلامی و ولایت هستیم برای ما انحرافی صورت نگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل در ادامه افزود: باید از خود پاسداری کنیم و خود را به جامعه‌ای که پیامبر(ص) ترسیم کرد و علی‌بن ابیطالب بعدها پی آن را گرفت وفق دهیم؛ چرا که اگر مشی دیگری غیر از این داشته باشیم سنت خداوند کار خود را خواهد کرد و نعمت از کف انسان ربوده خواهد شد.

وی گفت: در زمان خلیفه سوم اوج مخالفت و معاندت‌ها صورت گرفت، تبعیدی‌های زنان پیامبر برگشتند، از آن‌ها اعاده حیثیت شد و علاوه‌بر آن مشاغلی در حکومت اسلامی به آن‌ها داده شد و باید از تکرار و تجربه تاریخ و تحلیل آن به شناخت و رویه درست رسید تا حاکم اصلی دین به مذبح سلاخی نرود.

انتهای پیام

نظر شما