شناسهٔ خبر: 67648103 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران:

لغوروادید با ۳۰ کشور اثرات مثبتی برای گردشگری داشته است

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران: حرمت‌الله رفیعی گفت: لغوروادید یک‌طرفه با ۳۰ کشور دنیا یکی از بهترین اتفاقاتی بود که در دولت سیزدهم انجام گرفت. یکی از مطالبات جدی بخش خصوصی این است که دولت به حذف فیلترها در صنعت گردشگری کمک کند و به لغو روادید یک‌طرفه ادامه دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران، روادید ایران درحالی به‌صورت یک‌طرفه برای اتباع حدود ۳۰ کشور لغو شده است و سه کشور لبنان، ونزوئلا و مالزی که پیش‌تر اتباع‌شان با ویزای فرودگاهی می‌توانستند به ایران سفر کنند، با مصوبه جدید دولت، بدون ویزا امکان سفر به ایران را یافته‌اند که یکی از مطالبات جدی بخش‌خصوصی در صنعت گردشگری ادامه لغو روادید با دیگر کشورهای دنیاست.

«حرمت‌الله رفیعی» گفت: هر چند که برخی از فعالان گردشگری با لغو روادید یک‌طرفه مخالفت می‌کنند اما بنده یکی از افرادی هستم که از این تصمیم دولت استقبال کرده‌ام چراکه لغو روادید با کشورهای دنیا، برداشتن یکی از فیلترهای گردشگری و ورود توریست به ایران است.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران افزود: شاید این ۳۰ کشوری که ایران با آن‌ها لغو روادید کرده است مبدا و مقصد گردشگری ایران نباشد اما تعداد زیادی از این کشورها می‌تواند به‌عنوان مبدا و مقصد گردشگری ما باشند.

به گفته وی، یکی از تلاش‌های فعالان گردشگری در بخش خصوصی، راه انداختن چرخ‌های گردشگری و ورود توریست به ایران است و همواره یکی از موانع ما برای آمدن توریست موضوع لغو روادید بوده است.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران با مقایسه کشورهای گردشگرپذیر ادامه داد: اگر ۹۰ میلیون گردشگر وارد کشور فرانسه می‌شود و یا اینکه گردشگر ورودی به ترکیه پس از پاندمی کرونا در حدود ۵۵ میلیون نفر است بخش عمده‌ای از این اتفاق به لغو روادید این کشورها با دیگر کشورهای دنیا برمی‌گردد.

وی تاکید کرد: لغو روادید برداشتن یکی از فیلترهای رونق گردشگری است. نه‌تنها مسیر را باز می‌کند و هزینه سفر را کاهش می‌دهد که موانع زیادی را برای یک گردشگری برطرف می‌کند.

او گفت: لغو روادید با ۳۰ کشور اثر بسیار جدی و مثبتی داشته و یکی از مطالبات جدی انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران از دولت و وزیر میراث‌فرهنگی و گردشگری ادامه لغو روادید یک طرفه است.

انتهای پیام/

نظر شما