شناسهٔ خبر: 67647999 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

تاکید بر همکاری پژوهشگاه‌ها با سازمان‌های اجرایی

دبیر مجمع پژوهشگاه‌های کشور بر لزوم همکاری پژوهشگاه‌ها با سازمان‌های اجرایی تأکید کرد و همکاری با پژوهشگاه جنگ و سازمان هواشناسی را فرصتی مناسب برای همکاری دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بیست و نهمین نشست مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور، سه شنبه ۱۹ تیرماه با حضور جمعی از رؤسای پژوهشگاه‌های ملی کشور به میزبانی مؤسسه تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار شد.

علی باقر طاهری‌نیا معاون وزیر علوم و رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و دبیر مجمع پژوهشگاه‌های کشور در این جلسه بر لزوم همکاری پژوهشگاه‌ها با سازمان‌های اجرایی تأکید کرد و همکاری با پژوهشگاه جنگ و سازمان هواشناسی را فرصتی مناسب برای همکاری دانست.

وی همچنین در خصوص نشست سرآمدان آموزشی گزارشی ارائه داد و بر لزوم اجرایی سازی آیین نامه‌های ابلاغی از سوی وزارت تأکید کرد.

در ادامه،  سید سروش قاضی نوری رئیس مؤسسه تحقیقات سیاست علمی کشور، ضمن اشاره به تغییر نام مرکز به مؤسسه، به پیشرفت مؤسسه در رتبه بندی‌های مختلف در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: مؤسسه تحقیقات سیاست علمی کشور تلاش می‌کند علاوه بر پاسخ به نیازهای وزارت عتف، از متخصصان و اعضای هیئت علمی خود بهره برده و تحولی در انتشارات و نظریه‌پردازی در حوزه سیاست‌گذاری ایجاد کند.

وی همچنین به معرفی پروژه‌های جدید و در حال انجام مؤسسه از قبیل تشکیل اندیشکده مرجعیت علمی، پروژه راه علم، بازنگری آیین‌نامه ارتقاء و همکاری در تدوین اسناد راهبردی دانشگاه‌ها پرداخت.

قاضی نوری در ادامه ضمن معرفی هویت شبکه ملی سیاست پژوهی علم، فناوری و نوآوری و شکل گیری دبیرخانه شبکه ملی مدیران تحقیق و توسعه در مؤسسه از پژوهشگاه‌ها دعوت کرد تا با پیوستن به این شبکه و همکاری بیشتر با مؤسسه در پیشبرد هر چه بهتر اهداف نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

صمد نژاد ابراهیمی، مدیر کل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم در ادامه از رشد نمایه سازی نشریات علمی و جهش در استاندارد نشر علمی کشور طی سه سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۷۲ نشریه علمی ما نمایه بین‌المللی اخذ کرده اند و این پیشرفت خوبی در این عرصه است. وی با اشاره به اینکه نشریات نمایه شده در حوزه علوم انسانی در حال حاضر کم هستند افزود: در حوزه علوم انسانی پتانسیل خوبی وجود دارد و امیدواریم در ماه‌های آینده با سرمایه‌گذاری بهتر خبرهای خوبی در این خصوص بشنویم.

وی در ادامه گزارشی از روند پذیرش دانشجو برای پژوهشگاه‌ها، تعداد ظرفیت پیشنهادی مورد نیاز پژوهشگاه‌ها، تعداد ظرفیت اعلام شده در دفترچه آزمون، رایزنی‌های صورت‌گرفته با حوزه معاونت آموزشی وزارت علوم و مکاتبات صورت گرفته با پژوهشگاه‌ها ارائه کرد و مقرر شد پژوهشگاه‌های عضو مجمع اقدامات لازم را در خصوص نواقص اعلامی از سوی ایشان رفع کنند.

گفتنی است بیست و نهمین نشست مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور با تبادل نظر و پاسخ به سوالات اعضای مجمع و پیشنهادهای مطرح شده پایان یافت.

نظر شما