شناسهٔ خبر: 67647934 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۱۱۸ کشور حمایت خود از آنروا را اعلام کردند

سپیده حسینی

۱۱۸ کشور ضمن اعلام حمایت خود از آژانس آنروا بر اهمیت استمرار فعالیت‌های این آژانس برای ثبات منطقه‌ای در شرق تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در کنفرانس مطبوعاتی در پایان همایش اعلام تعهدات به آنروا که سازمان ملل هر ساله در دفتر خود در نیویورک برگزار می‌کند، ۱۱۸ کشور عضو این سازمان اعلام کردند که به ابتکارعمل تعهدات مشترکی ملحق شدند که اردن، کویت و اسلوونی برای حمایت از آژانس آنروا آغاز کردند.

این ابتکارعمل برای حمایت از آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) در مقابل چالش‌های سیاسی و مالی و تاکید بر نقش محوری آن در خدمات‌رسانی به پناهجویان فلسطینی کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، «محمود حمود» نماینده دائم اردن در سازمان ملل اظهار کرد: ۱۱۸ کشور تا عصر جمعه به این ابتکارعمل ملحق شدند و تماس‌هایی از سوی نمایندگان دیگر کشورها دریافت کردم و آنها برای پیوستن به این ابتکارعمل ابراز تمایل کردند.

حمود در ادامه نیز بر اهمیت بالای حمایت از آژانس آنروا در این شرایط دشوار تاکید کرد و گفت: آژانس به منزله شریان حیاتی پناهجویان فلسطینی در تمامی مناطق فعالیت خود بوده و هیچ آژانس یا نهاد دیگری وابسته به سازمان ملل یا آژانس‌های انسانی وجود ندارند که قادر به اجرای ماموریت‌های آموزشی، بهداشتی و تامین معیشت در مناطق عملیاتی آنروا از جمله فلسطین اشغالی باشد.

«تانیا فایون» وزیر خارجه اسلوونی نیز با تاکید بر اهمیت بالای آژانس آنروا که هر روز جان انسان‌ها را نجات می‌دهد، از همتایان اردنی و کویتی خود به دلیل فعالیت‌هایشان در این ابتکارعمل تشکر کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما