شناسهٔ خبر: 67647916 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

تردد کامیون‌ها در پایتخت تا چه ساعتی ممنوع شد؟

به گفته جانشین پلیس راهور تهران بزرگ ممنوعیت تردد کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین از امشب تا شب عاشورا به ساعت ۲۴ تغییر کرد.

صاحب‌خبر -

 سرهنگ جهانشاه بهرام‌آبادی روز شنبه با تسلیت ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش گفت: با توجه به حضور پرشور و گسترده عزاداران امام حسین (ع) در شب‌ها و گاهی در طول روز در تکایا و مساجد و مراکز مذهبی، از قبل تمهیدات ترافیکی خاصی را به همین مناسبت برابر طرح‌های انتظامی - ترافیکی مناسبتی، پیش بینی کرده و تدابیر لازم را اندیشیده‌ و در همین خصوص خدمات خاص و ویژه‌ای را به عزاداران حسینی(ع) داریم.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ افزود: همکارانم علاوه بر اینکه مقابل این مراکز مذهبی، تکایا و حسینیه‌ها حضوری پر رنگ و فعال دارند، نسبت به انضباط بخشی ترددها نیز اقدام می‌کنند و همچنین در بحث چینش مناسب خودروها و نیز حاکم شدن نظم و انضباط و چینش مورب خودروها اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

سرهنگ بهرام آبادی تاکید کرد: با توجه به حضور عزاداران با لباس مشکی در این مراسم، رانندگان حتما توجه ویژه‌ای مخصوصا در مواقع تاریکی هوا و شب‌ها به این قشر از کاربران ترافیکی داشته باشند تا برخوردی صورت نگیرد.

وی افزود: پارک‌های مورب نیز در مراکز مذهبی، تکایا که جمعیت بیشتری در آن حضور می‌یابند به صورت خاص و ویژه با هدایت تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ انجام می‌شود تا شاهد نظم بیشتری در معابر پیرامونی و خیابان‌ها در این ایام باشیم لذا از شهروندان تقاضا می‌شود با تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ مستقر در معابر و خیابان‌های پیرامونی مراسم، همکاری لازم را داشته باشند.

به گفته وی، رانندگان از پارک خودروهای خود در محل‌هایی که پارک ممنوع است جدا خودداری کنند چرا که همکارانم به هیچ عنوان اجازه پارک در این محل‌ها را به آنها نمی‌دهند ضمن اینکه همیشه و بخصوص در این ایام موتورسواران به هیچ وجه اجازه توقف و تردد در پیاده روها را ندارند چرا که این محل باید در اختیار عابران پیاده باشد.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در این ایام که حرکات دستجات عزاداری را در سطح معابر شاهد هستیم، رانندگان باید نهایت دقت و توجه خود را به حرکت عزاداران و دستجات سینه زنی و عابرین پیاده داشته باشند تا حادثه و تصادفی روی ندهد.

سرهنگ بهرام آبادی درباره محدودیت تردد وسایل نقلیه سنگین در ایام محرم ۱۴۰۳ گفت: محدودیت تردد کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین در شهر تهران در روزهای گذشته، تا ساعت ۲۲ بود ولی از امشب به ساعت ۲۴ تغییر کرده و رانندگان وسایل نقلیه سنگین باید به این موضوع توجه داشته باشند.  

وی افزود : از امشب تا تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)، ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و همکاران بنده اجازه ورود این خودروها را به داخل شهر نخواهند داد.  

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: از رانندگان وسایل نقلیه سنگین می‌خواهیم که حتما به ساعت ترددها توجه داشته باشند.  

سرهنگ بهرام آبادی افزود: همچنین محدودیت ترافیکی تردد وسایل نقلیه را در زمان و در طول مسیری که هیئات مذهبی و دستجات عزاداری در حال حرکت هستند خواهیم داشت و تا آنجایی که امکان پذیر باشد سعی داریم حرکت دستجات را در سمت راست مسیر انجام داده تا خودروها بتوانند تردد داشته باشند.  

وی گفت : انضباط و نظم عبور و مرور در این شبها بویژه بسیار مورد توجه و حائز اهمیت است و در واقع رانندگان محترم باید تمام توجه و دقت خودرا بیش از پیش به عابرین پیاده و حرکت دستجات عزاداری معطوف دارند تا برخوردی صورت نگیرد و همچنین مسئولین هیئات مذهبی نیز باید در خصوص نظم بخشی هیات عزاداری توجهات لازم را داده و اهتمام ویژه ای به این موضوع  داشته باشند تا برخورد و حادثه ای روی ندهد.

نظر شما