شناسهٔ خبر: 67647379 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

مهار آتش سوزی ۶۱ هکتار مزارع کشاورزی گلستان توسط منابع طبیعی

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: نیروهای یگان حفاظت در ۱۰ روز اخیر با مهار آتش‌سوزی در ۶۱ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان، مانع گسترش آن به عرصه‌های ملی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان عیسی گلبینی‌مفرد عمده آتش‌سوزی‌ها را مربوط به مزارع گندم، سویا و جو دانست و اظهار کرد: در صورتی که نیروهای منابع طبیعی به موقع برای اطفای آتش سوزی همکاری نمی‌کردند به طور قطع شاهد گسترش حریق در سطح مراتع و جنگل‌های استان بودیم.

وی افزود: این آتش‌سوزی‌ها که بخشی از آن نتیجه شعله گرفتن آتش‌های افروخته عمدی یا غیرعمدی در مزارع کشاورزی است در گالیکش، آزادشهر، کلاله، مینودشت، گرگان و علی‌آباد کتول رخ داد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان بیشتر این آتش سوزی به مساحت ۳۴ هکتار را مربوط به زمین‌های کشاورزی گالیکش برشمرد و از کشاورزان خواست برای حفظ مواد مغذی خاک از آتش زدن عمدی کاه و کلش باقی مانده در مزارع اجتناب کنند.

گلبینی‌مفرد گفت: همچنین در این مدت سه مورد آتش سوزی به مساحت ۹۰۰ متر مربع در عرصه‌های جنگلی گرگان، بندرگز و علی‌آبادکتول رخ داد که با حضور به موقع نیروهای منابع طبیعی با کمترین خسارت مهار شد.

گلستان بیشترین جنگل‌های دست کاشت سوزنی برگ کشور را دارد و در ماه‌های گرم سال این جنگل‌ها مانند انبار باروت بوده و با کوچکترین جرقه‌ای شعله‌ور می‌شود

زمین‌های زیر پوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار هکتار شامل ۴۵۲ هزار هکتار جنگل و ۸۶۲ هزار هکتار مرتع است.

نظر شما