شناسهٔ خبر: 67645898 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

در ۱۰ روز اخیر صورت گرفت

مهار آتش‌سوزی ۶۱ هکتار مزارع کشاورزی گلستان توسط منابع طبیعی

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: نیروهای یگان حفاظت در ۱۰ روز اخیر با مهار آتش‌سوزی در ۶۱ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان، مانع گسترش آن به عرصه‌های ملی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، عیسی گلبینی‌مفرد عمده آتش‌سوزی‌ها را مربوط به مزارع گندم، سویا و جو دانست و اظهار کرد: در صورتی که نیروهای منابع طبیعی به‌موقع برای اطفای آتش‌سوزی همکاری نمی‌کردند، به‌طور قطع شاهد گسترش حریق در سطح مراتع و جنگل‌های استان بودیم.

وی افزود: این آتش‌سوزی‌ها که بخشی از آن نتیجه شعله گرفتن آتش‌های افروخته عمدی یا غیرعمدی در مزارع کشاورزی است در گالیکش، آزادشهر، کلاله، مینودشت، گرگان و علی‌آباد کتول رخ داد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان بیشتر این آتش‌سوزی به مساحت ۳۴ هکتار را مربوط به زمین‌های کشاورزی گالیکش برشمرد و از کشاورزان خواست برای حفظ مواد مغذی خاک از آتش زدن عمدی کاه و کلش باقیمانده در مزارع اجتناب کنند.

وی ادامه داد: در این مدت سه مورد آتش‌سوزی به مساحت ۹۰۰ متر مربع در عرصه‌های جنگلی گرگان، بندرگز و علی‌آباد کتول رخ داد که با حضور به‌موقع نیروهای منابع طبیعی با کم‌ترین خسارت مهار شد.

به گزارش ایمنا، استان گلستان بیشترین جنگل‌های دست کاشت‌سوزنی برگ کشور را دارد و در ماه‌های گرم سال این جنگل‌ها همچون انبار باروت است و با کوچک‌ترین جرقه‌ای شعله‌ور می‌شود.

نظر شما