شناسهٔ خبر: 67647286 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

چگونه در گرمای شدید، سلامت خود را حفظ کنیم؟

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تاکید بر لزوم خودداری از خروج از منزل و قرار گرفتن در معرض گرمای شدید، گفت: در صورت اجبار به فعالیت در محیط باز باید تعداد دفعات استراحت و فاصله انداختن بین کار رعایت شود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا:  معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تاکید بر لزوم خودداری از خروج از منزل و قرار گرفتن در معرض گرمای شدید، گفت: در صورت اجبار به فعالیت در محیط باز باید تعداد دفعات استراحت و فاصله انداختن بین کار رعایت شود. 

پژمان بختیاری‌نیا با اشاره به گرمای شدید خوزستان و لزوم پیشگیری از گرمازدگی اظهار کرد: برای پیشگیری از گرمازدگی باید از حضور در فضای آزاد و پیاده‌روی طولانی مدت و فعالیت‌های فیزیکی زیر نور خورشید خودداری شود. 

وی افزود: در فضای آزاد از کلاه‌های سایبان‌دار و لباس‌های نخی با رنگ روشن، عینک آفتابی استاندارد و کرم ضد آفتاب مناسب برای پیشگیری از آفتاب سوختگی استفاده شود. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تاکید بر حمام رفتن مکرر و نوشیدن مستمر آب گفت: توصیه می‌شود در آشامیدنی‌های روزانه از خاکشیر، تخم شربتی و آبلیمو استفاده شود. 

وی بیان کرد: از خروج سالمندان، کودکان و بیماران قلبی عروقی به بیرون از ساختمان نیز ممانعت شود. 

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از تنها گذاشتن کودکان در اتومبیل عنوان کرد: در بیرون از منزل از آشامیدن آب‌هایی که از سلامت آن‌ها اطمینان وجود ندارد پرهیز شود و از آب‌های بسته‌بندی استاندارد استفاده شود. همچنین یخ‌هایی که روی سطوح آلوده و در تماس با دست افراد مختلف قرار گرفته‌اند، استفاده نشود. 

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: از آشامیدن آب‌های مخصوص فضای سبز خودداری شود زیرا دارای میکروب‌های بیماری‌زا هستند. 

وی بیان کرد: از تهیه و خرید انواع فالوده، شربت، نوشیدنی‌های خنک و ... از فروشندگان دوره‌گرد خودداری شود. همچنین از بستنی‌های پاستوریزه صنعتی به جای بستنی سنتی استفاده شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با توجه به فساد سریع مواد غذایی، از خرید هر نوع ماده غذایی از دست‌فروشان خودداری شود. فست‌فودها نیز از دکه‌های خیابانی خریداری نشوند زیرا فاقد یخچال برای نگهداری مواد غذایی اولیه هستند. 

وی با بیان اینکه به علت فساد سریع مواد غذایی، غذاهای پخته شده گرم حداکثر تا دو ساعت پس از پخت باید مصرف شوند، افزود: در سفرهای تابستانه از غذاهایی که در آن تخم مرغ یا مواد با پایه شیر مثل سس مایونز به کار رفته است، استفاده نشود. 

بختیاری‌نیا گفت: از شنا کردن در کانال‌های روباز آب به علت خطر ابتلا به انواع عفونت‌های گوارشی و پوستی خودداری شود. از خرید آب میوه در بطری‌های بسته‌بندی فاقد مجوز بهداشتی، به علت استفاده از رنگ و اسانس غیرمجاز اکیداً خودداری شود. 

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما