شناسهٔ خبر: 67647283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار کردستان خبر داد؛

تبدیل هزار هکتار از اراضی دیم به آبی با احداث ایستگاه آب خامسان

سنندج_استاندار کردستان گفت: احداث ایستگاه پمپاژ آب خامسان هزار هکتار از اراضی دیم منطقه را به آبی تبدیل می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا صبح شنبه در بازدید از ایستگاه پمپاژ آب خامسان اظهار کرد: پروژه ایستگاه پمپاژ و تبدیل حدود هزار هکتار اراضی این منطقه به اراضی آبی از مهمترین مطالبه مردم منطقه است که علی‌رغم تلاش‌های گذشته در تحقق این مطالبات وقفه‌ای ایجاد و به مطالبه استانی، تبدیل شده است.

استاندار کردستان با تأکید بر اینکه این پروژه به ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: کل اعتبارات عمرانی شهرستان کامیاران در سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان است، طبیعتاً با اعتبارات شهرستان و استان امکان تکمیل این پروژه در چند سال آینده وجود ندارد، لذا باید از محل دیگری پیگیر فعال کردن پروژه بود.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: اتمام این پروژه ظرفیتی برای استان ایجاد می‌کند که باعث تولید ثروت، ایجاد ارزش افزوده برای کشاورزان و مهاجرت معکوس به منطقه می‌شود.

وی اضافه کرد: با جدیدت تمام پیگیر این موضوع خواهیم بود و امیدواریم تا دوسال آینده شاهد بهره‌برداری این پروژه باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان هم، به ارائه گزارشی از وضعیت ایستگاه پمپاژ آب خامسان پرداخت و خاطرنشان کرد: هدف از این طرح، پمپاژ آب رودخانه گاوه‌رود از مخزن سد گاوشان برای تأمین آب بیش از یک‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی روستای خامسان است و در صورتی که اعتبار کامل پروژه در سال جاری تخصیص یابد با بهره‌برداری از آن، کشاورزی توسعه یافته و اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای ساکنین این منطقه را به دنبال خواهد داشت.

نظر شما