شناسهٔ خبر: 67647209 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

نگرانی انگلیسی‌ها برای داور فینال

فرانسوا لتکسیه فرانسوی به‌عنوان داور دیدار انگلیس و اسپانیا که ساعت۲۲:۳۰ فرداشب در برلین برگزار می‌شود، انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین، این چهارمین‌ قضاوت داور فرانسوی در یورو۲۰۲۴ خواهد بود. لتکسیه پیش از این، دیدار اسپانیا و گرجستان را قضاوت کرد که این دیدار با برتری قاطعانه لاروخا همراه شد.

این داور گل اول اسپانیا را که توسط رودری به ثمر رسیده بود، تأیید کرد؛ درحالی‌که مشابه این گل برای تیم ملی هلند که از روی ضربه ژاوی سیمونز به‌دست آمده بود، مردود شد. اسپانیا در این تورنمنت از یک اشتباه فاحش دیگر داوری هم بهره‌برده است؛ در بازی با آلمان شوت بازیکن تیم حریف در محوطه جریمه به‌دست کوکوریا خورد درحالی‌که دست این مدافع کاملا باز بود و از ادامه حرکت توپ جلوگیری کرد. همه کارشناسان داوری پنالتی را تأیید کرده بودند و هواداران آلمانی برای تکرار این بازی ده‌ها هزار امضا جمع کردند.

یک اشتباه داوری دیگر هم در بازی اسپانیا - فرانسه رقم خورد؛ جایی که در همان ۲۵دقیقه اول، داور می‌توانست خطای شدید خسوس ناواس روی آدریان ربیو را با بازبینی صحنه در صفحه نمایش VAR، کارت قرمز تشخیص دهد ولی این اتفاق نیفتاد. در آن‌سو، انگلیسی‌ها هم یک‌بار از داوری سود برده‌اند که به پنالتی اعلام‌شده روی هری کین در بازی با هلند که منجر به گل اول این تیم شد، برمی‌گردد. بیشتر کارشناسان و اهالی فوتبال معتقد بودند دومفریز خطا نکرده یا حداقل خطای پنالتی انجام نداده و با بالا بردن پایش می‌توانست این صحنه به خطای دوضرب داخل محوطه جریمه منتهی شود.

لتکسیه در این فصل ۲۷بار به‌عنوان داور وسط در رقابت‌های مختلف سوت زده که حاصل آن ۱۰۹کارت زد و یک کارت قرمز است؛ ۴کارت زرد در هر مسابقه. او دیدار اسپانیا- گرجستان (۴ بر یک) و صربستان- دانمارک (بدون گل) و کرواسی- آلبانی (۲-۲) را در این رقابت‌ها سوت زده. لتکسیه داور بازی رئال- منچسترسیتی (۳-۳) هم ‌بود و همچنین لیورپول- آتالانتا (یک بر صفر) در بازی برگشت در ایتالیا را ‌قضاوت کرد.

رافائل کلاوس، داور برزیلی هم قضاوت فینال کوپا ۲۰۲۴ بین آرژانتین و کلمبیا را برعهده خواهد داشت. این بازی ساعت۳:۳۰ بامداد دوشنبه برگزار می‌شود.

نظر شما