شناسهٔ خبر: 67647195 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو شورای شهر اهواز:

چشم‌انداز برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری اهواز همدلی و زندگی است

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اینکه باید خدمات مطلوب، به‌هنگام و با رعایت عدالت به مردم شریف اهواز ارائه شود، گفت: چشم‌انداز شهر اهواز در تدوین سومین برنامه راهبردی و عملیاتی شهرداری اهواز همدلی و زندگی است و باید طبق برنامه شهر اهواز را برای زیست‌پذیری آماده کنیم.

صاحب‌خبر -

سیاوش محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان، اظهار کرد: طبق بعضی آمارها بحث مهاجرت در استان خوزستان طی این چند سال اخیر افزایش پیدا کرده و به‌عنوان اولین استان مهاجر فرست معرفی شده است و نیاز به بررسی‌های مختلفی دارد، ضمن اینکه در شهر اهواز نیز مسئله مهاجرت جدی است.

وی افزود: چشم‌انداز شهر اهواز در تدوین سومین برنامه راهبردی و عملیاتی شهرداری اهواز همدلی و زندگی است و طبق برنامه، شهر اهواز را باید برای زیست‌پذیری آماده کنیم. مسائل اقلیمی، آلودگی‌ها و مسائل سال‌های گذشته از جمله ریزگردها و امروز مسئله گرما جدی هستند. در همین ماه اخیر چند روز اهواز به‌عنوان گرم‌ترین شهر جهان معرفی شد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اینکه مسئله فضای سبز و مسائل زیست‌محیطی باید یکی از اولویت‌های جدی این برنامه باشد، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اهواز شهر زندگی باشد باید به مسائل اقلیمی غلبه و موضوعات مربوط به آن را حل کنیم و در برنامه، محیط زیست و کمیت تبدیل شود در این امر مشارکت مردم مؤثر است. در بعضی از محلات اهواز که مسئله محیط زیست رعایت شده و توانستند سرانه‌های فضای سبز را تأمین کنند، اختلاف دما با بعضی محلات که سرانه فضای سبز ندارند، قابل توجه است.

محمودی اضافه کرد: مسئله عدالت توزیعی یکی از موضوعات جدی است که در سیاست‌های سومین برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری در نظر گرفته شده است، در یک منطقه اهواز سرانه فضای سبز ۲۶ متر مربع و دریک منطقه، سه متر مربع است و باید بتوانیم در مناطق کم‌برخوردار اهواز این عدالت را رعایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه مأموریت این است که خدمات مطلوب، به هنگام و با رعایت عدالت به مردم شریف اهواز ارائه شود، تصریح کرد: با توجه به تغییر مدیران در شهرداری، انتظار می‌رود که سومین برنامه راهبردی شهرداری سند و تعهدی باشد که با تغییر مدیران و شورا از این برنامه عدول نشود و این برنامه به‌عنوان ملاک در نظر گرفته و برنامه‌های سالانه بر اساس آن تنظیم شوند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با تاکید بر اینکه برنامه نیاز به منابع دارد، تاکید کرد: یکی از نکاتی که همه حوزه‌ها باید توجه کنند این است که منابعی که برای تحقق شاخص‌ها لازم است، باید به‌طور جدی دنبال شود، سنجش پذیری و ارزیابی برنامه مسئله‌ای جدی است و لازم است در شهرداری نرم‌افزاری تعریف شود که به صورت سه یا شش ماهه به بررسی هم‌خوانی پروژه‌ها و عملیات‌های شهر با برنامه بپردازد تا مشخص شود که چه میزان از برنامه دور شده و چه میزان در راستای مثبت حرکت کرده است.

نظر شما