شناسهٔ خبر: 67646735 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آخرین تلاش دولت بایدن برای حمایت از صنایع

محبوبه محمدآبادی

ایالات‌متحده از افزایش ۱.۷ میلیارد دلاری برای تولید خودروهای الکتریکی رونمایی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات‌متحده اعلام کرد که ۱.۷ میلیارد دلار کمک مالی برای کمک به گسترش یا احیای تسهیلات خودرو برای ساخت وسایل نقلیه الکتریکی و قطعات در میدان‌های نبرد انتخاباتی میشیگان و جورجیا ارائه می‌کند.

این بودجه برای تبدیل ۱۱ مرکز تعطیل یا در معرض خطر در هشت ایالت هزینه می‌شود که هدف کمک به آنها برای بازسازی خودروهای برقی است و مقامات گفتند که این سرمایه گذاری ۱۵ هزار شغل را نجات می‌دهد. بایدن در مصاحبه‌ای گفت این سرمایه‌گذاری هزاران شغل تولیدی و حتی بیشتر را با درآمد خوب ایجاد می‌کند.

این اعلامیه در حالی منتشر می شود که بایدن، ۸۱ ساله، پس از مناظره فاجعه‌بار علیه دونالد ترامپ جمهوری خواه در ماه گذشته، با درخواست‌ها برای پایان‌ دادن به تلاش برای انتخاب مجدد خود مبارزه می‌کند. این همچنین آخرین تلاش دولت بایدن برای حمایت از صنایع ایالات‌متحده در مواجهه با رقابت چین است.

رهبران ایالات‌متحده در ماه‌های اخیر هشدار داده‌اند که ظرفیت‌های صنعتی مازاد در دومین اقتصاد بزرگ جهان می‌تواند سیل کالاهای ارزان قیمت را به بازار بیاورد و به طور بالقوه به صنایع نوپا انرژی پاک در سایر نقاط آسیب برساند. واشنگتن همچنین در اوایل سال جاری افزایش شدید تعرفه بر واردات چینی از جمله خودروهای برقی را اعلام کرد.

بر اساس اعلام خبرگزاری فرانسه، جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا گفت از دست دادن شغل به دلیل رقابت خارجی و صنعت در حال تغییر برای یک جامعه تولیدی بسیار سخت است.

انتهای پیام

نظر شما