شناسهٔ خبر: 67646515 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده خوی و چایپاره در مجلس:

حل مشکلات کارخانه سیمان خوی در دستور کار قرار گیرد

علی محبوبی

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: باید توسعه کارخانه سیمان خوی در دستور کار مسئولین قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

عادل نجف زاده، ۲۳ تیرماه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات و توسعه کارخانه سیمان خوی اظهار کرد: کشور ایران بعنوان دومین کشور گازی جهان در بخش گاز، هیچ مشکلی ندارد و ضروری است مشکلات گازی کارخانه سیمان خوی حل و فصل شود.

نجف زاده با بیان اینکه این کارخانه بعنوان صنعت مادر برای بیش از ۵۰۰ نفر بصورت مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد کرده است، تصریح کرد: با توسعه کارخانه سیمان خوی علاوه بر اشتغالزایی، چرخه سیمان کشور در تولید و فروش و صادرات به ثبات می‌رسد.

نجف زاده ادامه داد: در اولین جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس، مشکلات کارخانه سیمان خوی در دستور کار قرار می‌گیرد.

چاوشی، مدیر کارخانه سیمان خوی نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات کارخانه در برق و گاز، خواهان افزایش مگاوات برق کارخانه سیمان خوی شد و گفت: سیستم تولید کارخانه سیمان خوی طوری است که نمی‌شود برق آن  حتی برای لحظه‌ای قطع شود.

چاوشی تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰۰ نفر بصورت مستقیم حقوق دریافت می‌کنند و ما باید به هر طریق ممکن این کارخانه بزرگ را سراپا نگه داریم.

امیر جعفری، رییس اداره صمت خوی نیز در این جلسه اظهار کرد: چون عرضه سیمان در بورس است سیمان شدیدا آسیب می‌بیند و بعد از چند سال این صنعت شکست خواهد خورد.

وی از نماینده خوی درخواست کرد: با توجه به اینکه در کمیسیون صنایع معادن کشور عضویت دارد تلاش کند فروش سیمان را از بورس خارج کند.

انتهای پیام

نظر شما