شناسهٔ خبر: 67646229 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

شرط مهم برای سقوط قیمت دلار/ بازار ارز در جستجوی سیگنال سیاسی/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز شنبه ۲۳ تیر 1403

اقتصادنیوز: معامله گران بازار ارز معتقدند قیمت دلار امروز هم با وجود تداوم مسیر نزولی، چشم انتظار اخبار و اتفاقات سیاسی خواهد ماند تا موضع خود را تعیین کند.

صاحب‌خبر -
 عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، دلار این روزها سر سازگاری با جناح افزایشی ندارد و به مسیر نزولی دل خوش کرده است و کاهش قیمت را سرلوحه خود قرار داده است؛ مسیری که از هفته گذشته و پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری 1403 آغاز شد و تا پایان هفته گذشته هم ادامه داشت تا قیمت دلار با از دست دادن یک کانال دیگر، در کانال 57 هزار تومان نوسان دهد. اسکناس آمریکایی روند نزولی را در معاملات پشت خطی هم تجربه کرد و به 57 هزار و 600 تومان رسید.

همچنین درهم امارات که برای ماندن در کانال 16 هزار تومان پافشاری کرد؛ در پایان معاملات روز پنجشنبه، این کانال را از دست داد و حدود 15 هزار و 900 تومان ارزش گذاری شد. این در حالیست که تتر، رمزارز همواره همسو با دلار، مسیر خود را از اسکناس آمریکایی جدا کرد و با ماندگاری در کانال 58 هزار تومان، در لحظه تدوین این گزارش، 58 هزار و 120 تومان قیمت خورد.

معامله گران معتقدند بازار ارز این روزها چندان به از سر گرفتن مسیر صعودی فکر نخواهد کرد و تعطیلی یک هفته ای بازار طلا هم مزید بر علت شده و افزایش قیمت دلار در هفته پیش رو را غیرمحتمل کرده است. این گروه از فعالان بازار معتقدند بازار این روزها که در رکود به سر می برد؛ چشم به اخبار سیاسی دوخته است و در صورت بروز یک اتفاق مهم می توان شاهد تغییر مسیر اسکناس آمریکایی بود.

این روزها اخبار آتش‌بس در غزه در کانون توجه قرار گرفته است و به تازگی هم بایدن از موافقت حماس و اسرائیل بر سر مفاد توافق آتش بس سخن گفته است. براساس پیگیری اقتصادنیوز، معامله گران معتقدند در شرایطی که بازار ارز نیمه تعطیل و در رکود است؛ آتش‌بس در غزه می‌تواند به کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار ارز دامن بزند؛ اما در صورت تشدید تنش میان لبنان و اسرائیل سناریوی کاهش قیمت چندان محتمل نخواهد بود و جناح افزایشی سکان دار بازار خواهد شد.

معامله گران درباره روند حرکت دلار در بازار امروز چندان امیدی به صعود ندارند و معتقدند سیگنال های رسیده به بازار تغییر چندانی در مسیر اسکناس آمریکایی ایجاد نخواهد کرد. این در حالیست که برخی دیگر از فعالان بازار معتقدند در فضای رکودی کنونی اخبار مثبت می‌تواند باعث سقوط دلار به کانال ۵۶ هزار تومان شود.

فنی های بازار هم معتقدند دلار مرز مقاومت 57 هزار و 800 تومان را پیش روی خود دارد که اگر در جریان معاملات امروز بتواند در شکستن آن موفق باشد و بالای آن تثبیت دهد؛‌ مسیر صعودی را در پیش خواهد گرفت و به کانال 58 هزار تومان باز می‌گردد. به گزارش اقتصادنیوز، این گروه معتقدند مرز حمایت 57 هزار و 300 تومان هم در دسترس دلار است و اگر در جریان معاملات امروز بتواند از سد آن عبور کرده و در زیر آن تثبیت روزانه دهد؛ عقب نشینی به کانال های پایین تر وجود محتمل است.

نظر شما