شناسهٔ خبر: 67649915 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

واسطه گران پیش بینی کردند؛

قیمت مسکن بالا می‌رود؟/ خبر مهم برای خریداران و مستاجران+‌ جدول

اقتصادنیوز: اسطه‌های بازار مسکن پیش‌بینی می‌کنند که در صورت ادامه روند نزولی بازارهای سرمایه نظیر دلار، طلا و سکه، قیمت مسکن افزایش خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، آنها بر این باورند که با کاهش قیمت دلار و طلا، برخی سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند به جای این بازارها در حوزه مسکن سرمایه‌گذاری کنند. این امر منجر به رونق بازار مسکن می‌شود، هرچند تورم بیشتری را نیز به همراه خواهد داشت.

تجربه سال‌های گذشته نشان داده است که با کاهش قیمت دلار و سکه، بخشی از دارایی‌ها نقد شده و به بازار مسکن وارد می‌شود، زیرا این نوع سرمایه‌گذاری به عنوان گزینه‌ای امن‌تر تلقی می‌شود.

با این حال، برخی بر این باورند که هنوز نمی‌توان اظهار نظر قطعی در این زمینه داشت؛ بازار همچنان در رکود به سر می‌برد و باید دید آیا وعده‌های رئیس‌جمهور منتخب در این حوزه عملی خواهد شد یا خیر. هرچند وعده‌های ارائه‌شده در زمینه مسکن چندان واضح نبوده و برخی معتقدند هنوز زود است که در این خصوص اظهار نظر کرد. یکی از دلایل احتیاط آن‌ها، تحریم‌ها است که در صورت رفع شدن ممکن است منجر به کاهش تقاضای سرمایه‌ای و افزایش تقاضای مصرفی در بازار مسکن شود.

خرید

 

برچسب‌ها:

نظر شما