شناسهٔ خبر: 67646152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی ساری اعلام کرد

موفقیت‌آمیز بودن کشت آزمایشی سیاه‌دانه در اراضی زراعی فریم ساری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از موفقیت‌آمیز بودن کشت آزمایشی سیاه‌دانه در اراضی زراعی فریم این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سید اسماعیل علوی امروز در گفت‌وگویی با خبرنگاران اعلام کرد: برای اولین بار در شهر فریم ساری، کشت گیاه دارویی سیاه‌دانه به صورت آزمایشی و با نظارت کارشناسان طرح جهش تولید در دیم‌زارها انجام شد و به مرحله برداشت رسید.

این مسوول تصریح کرد: این دستاورد مهم نشان می‌دهد که کشت این گیاه ارزشمند در منطقه دودانگه نیز امکان‌پذیر است و می‌تواند به عنوان یک محصول جدید و سودآور برای کشاورزان منطقه محسوب شود.

علوی با بیان اینکه سیاه‌دانه گیاهی دارویی با خواص درمانی فراوان بوده و در سال‌های اخیر توجه بسیاری از کشاورزان و مصرف‌کنندگان را به خود جلب کرد، افزود: کشت آزمایشی این گیاه با هدف ارزیابی پتانسیل تولید این گیاه در منطقه و شناسایی روش‌های مناسب کشت و پرورش آن در شهر فریم ساری انجام شد.

وی گفت: با حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و همکاری جهاد کشاورزی دودانگه ساری، این طرح آزمایشی با موفقیت به پایان رسید و امید است که با گسترش این کشت، شاهد رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی کشاورزان منطقه باشیم.

برگزاری سومین کاروان ترویجی مگس میوه در ساری

 علوی اظهار کرد: برای افزایش افزایش دانش و آگاه سازی باغداران و بهره برداران کشاورزی، سومین کاروان های ترویجی با موضوع کنترل آفت مگس میوه مدیترانه ای در مراکز هشتگانه شهرستان ساری برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: باغداران روستاهای لارما، گردشی، شیخعلی محله، خالخیل، مرمت، آهی دشت، کارنده و خاریک در این کاروان های ترویجی حضور داشتند و با روش های عملیاتی نصب تله های جلب کننده در باغات، جمع آوری و امحا میوه های ریخته شده در پای درختان در عمق ۵۰ سانتی متری خاک و عملیات طعمه پاشی و کاور اسپری آشنا شدند.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای پنج هزار هکتار باغات نارنگی است که ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن پیش رس است،  ضمن هشدار افزایش جمعیت آفت مگس میوه مدیترانه ای در روزهای اخیر به باغداران، گفت: نهاده های ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه ای در این شهرستان تامین و در حال توزیع است.

علوی تصریح کرد: این نهاده های توزیعی شامل فرمون تغذیه ای، فرمون جنسی برای مگس، تله های دلتا، تله های مکفیل، کارت های زرد جلب کننده، سراتینکس، سموم  مالاتیون، تریکلروفن، دلتامترین و پروتئین هیدرولیزات برای ردیابی مگس میوه مدیترانه ای است.

انتهای پیام

نظر شما