شناسهٔ خبر: 67645940 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

کاهش برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی در جنوب تهران - اکونیوز

اقتصاد ایران: شهردار منطقه ۱۹ تهران گفت: با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه می‌توانیم شاهد کاهش برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی در منطقه ۱۹ باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه خلیج فارس منطقه ۱۹ صبح امروز شنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ در قالب یکصد و سی و سومین پویش امید و افتخار با حضور حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران، حسین اخگرپور شهردار منطقه ۱۹ و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

حسین اخگرپور شهردار منطقه ۱۹ تهران در ابتدا پیرامون افتتاح فاز دوم این پروژه با بیان تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) گفت: تصفیه خانه خلیج فارس در دو فاز یک و دو در منطقه ۱۹ به اجرا رسیده است. فاز اول این پروژه با ظرفیت دو هزار مترمکعب سال گذشته اجرا و به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه فاز اول پروژه همزمان با آغاز کلنگ زنی میدان مرکزی میوه و تره بار انجام شده بود اما سه دهه بلاتکلیف مانده بود، گفت: بعد از ۳ دهه با همت مدیریت شهری فعلی فاز اول این تصفیه خانه افتتاح شد و همزمان با این بهره برداری، فاز دوم پروژه کلنگ زنی شد و امروز شاهد بهره برداری از آن هستیم که ظرفیت ۷ هزار متر مکعبی دارد.

اخگرپور ادامه داد: معضلات زیست محیطی پایتخت یکی از دلایلی است که باعث شد این تصفیه خانه احداث بشود و از نقاط مثبتی که می‌توان به آن اشاره کرد، بازچرخانی آب است که برای آبیاری فضای سبز و استفاده از آن در فضای سبز پایین دست منطقه استفاده خواهد شد. تا به امروز عمده استفاده آب برای آبیاری این فضا از چاه‌های عمیق و نیمه عمیق بود که با بهره برداری این تصفیه خانه می‌توانیم شاهد کاهش برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی در منطقه ۱۹ به کمترین میزان ممکن باشیم.

نظر شما