شناسهٔ خبر: 67645683 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

احداث حداقل یک آرامستان تا پایان سال جاری در پایتخت

بنا بر اعلام معاون خدمات شهری شهرداری تهران حداقل یک آرامستان از بین مکان‌های پیشنهاد شده از سوی شهرداری تهران تا پایان سال آماده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ آیین بهره‌برداری از فاز دوم تصفیه‌خانه خلیج فارس منطقه 19 در قالب یکصدوسی‌و‌سومین پویش امید و افتخار صبح امروز با حضور حسین نظری؛ معاون خدمات شهری شهرداری تهران، اصغر عطایی؛ سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران و حسین اخگرپور؛ شهردار منطقه 19 برگزار شد.

حسین اخگرپور؛ شهردار منطقه 19 با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه خلیج فارس به منظور تکمیل طرح‌های مدیریت منابع آبی و مصرف بهینه آب به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: تصفیه‌خانه منطقه 19 در بزرگراه آزادگان محدوده صالح‌آباد غربی واقع شده که فاز اول آن با ظرفیت تصفیه روزانه 2 هزار متر مکعب پساب در سال 1402 راه‌اندازی شد.

وی افزود: فاز دوم ظرفیت تصفیه 5 هزار مترمکعب پساب در شبانه‌روز را دارد که با بهره‌برداری از این فاز ظرفیت تصفیه‌خانه به 7 هزار مترمکعب در شبانه‌روز افزایش پیدا می‌کند.

به گفته شهردار منطقه 19، بهره‌مندی از منابع پایدار آب و استفاده از پساب تصفیه شده برای تامین بخشی از نیاز آبی منطقه، حفظ منابع آب زیر زمینی، جلوگیری از نشست‌های دشت تهران و کمک به رفع بخشی از مشکل فاضلاب ناحیه سه از اهداف راه‌اندازی فاز دوم تصفیه‌خانه خلیج فارس است.

اخگرپور با تاکید بر افتتاح این پروژه تصریح کرد: مزیت تصفیه بیولوژیکی SBR در فاز دوم، حذف مخازن ته‌نشینی، حذف خط برگشت لجن و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، فراهم شدن امکان تصفیه آلاینده‌ها و تولید پساب با کیفیت بالاتر و مصرف میزان کمتر برق و انرژی است.

وی افزود: فاز اول پروژه تصفیه‌خانه خلیج فارس به همت مدیریت شهری در این دوره افتتاح شده و همزمان با بهره‌برداری از فاز اول آن، فاز دوم این پروژه سال گذشته کلنگ‌زنی و امروز شاهد بهره‌برداری آن هستیم.

شهردار منطقه 19 با اشاره به معضلات زیست محیطی پایتخت جهت راه‌اندازی این تصفیه‌خانه افزود: بازچرخانی آب برای آبیاری فضای سبز و استفاده از آن در فضای سبز از دلایلی است که برای راه‌اندازی این تصفیه‌خانه می‌توان به آن اشاره کرد.

به گزارش تسنیم، مهدی پیرهادی؛ رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در ارتباط با مکان‌های پیشنهادی از سوی شهرداری تهران برای احداث آرامستان‌های جدید در پایتخت گفته بود زمین "گود آبعلی" در مجاورت منطقه 4 به مساحت 350 هکتار همچنین "زمینی در ابتدای جاده ساوه" به مساحت 200 هکتار، زمینی در محدوده ورد‌آورد با مساحتی 300 هکتار در منطقه 22، زمینی در خاوران سه‌راه سیمان در منطقه 15 با مساحت 200 هکتار و همچنین زمینی در بی‌بی مریم با 300 هکتار از جمله مکان‌هایی هستند که به عنوان پیشنهاد برای احداث آرامستان‌های جدید مدنظر قرار دارند.

انتهای پیام/

نظر شما