شناسهٔ خبر: 67645841 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سربازان وظیفه در کرمانشاه آموزش صنایع‌دستی می‌بینند

کرمانشاه - ایرنا - با عقد تفاهم‌نامه‌ای میان اداره‌کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه و نیروهای نظامی و انتظامی، سربازان وظیفه این نیروها آموزش صنایع‌دستی می‌بینند.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش روز شنبه ایرنا، مدیرکل میراث‌فرهنگی،دگردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در جلسه هماهنگی بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی و نمایندگان نیروهای نظامی و انتظامی در خصوص آموزش و اشتغالزایی در حوزه گفت: اینگونه تفاهم‌ها برنامه‌های مفیدی برای اشتغالزایی و توسعه صنایع‌دستی استان است و باید تلاش کنیم در رشته‌هایی این فرآیند را اجرا کنیم که بیشترین متقاضی و بازخورد را داشته باشد.

داریوش فرمانی افزود: باید تلاش کنیم در ابتدا یک فراخوان داشته باشیم و در صورت عدم استقبال در یکی از حوزه‌ها با جایگزینی رشته‌های کاربردی‌تر این مهم را به سرانجام برسانیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه ادامه داد: صنایع‌دستی یک ظرفیت بی‌نظیر در حوزه اشتغالزایی است و سربازان وظیفه با آموزش و دریافت مهارت می‌توانند پس از پایان دوران مقدس سربازی جذب بازار کار شوند.

فرمانی تاکید کرد: از همه ظرفیت‌های موجود برای اجرایی شدن این تفاهم‌نامه استفاده خواهیم کرد.

همچنین امین کوگانی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه نیز با تشریح اقدامات انجام شده در این خصوص گفت: تفاهم نامه‌ای پیش از این در این خصوص امضا و جلساتی نیز برگزار شده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه افزود: طبق این تفاهم‌نامه در چهار رشته موج بافی، گیوه، گلیم و سازهای سنتی مقرر شده است تا آموزش‌های لازم ارائه شود.

او گفت: تا کنون ۱۳۲ نفر نیز به عنوان سهمیه برای استان در نظر گرفته شده و هدف از برگزاری این جلسه مشخص نمودن تعداد هر نهاد و انتخاب رشته‌ها است.

در ادامه جلسه نمایندگان فراجا، آجا و سپاه نیز نظرات خود را ارائه و میزان اختیارات و امکانات خود را مطرح کردند.

در پایان مقرر شد تا نهادهای مذکور فراخوان را انجام دهند سپس تعداد متقاضیان مشخص و مکان آموزش‌ها توسط این نهادها برای تشکیل این کلاس‌ها معرفی شود.

نظر شما