شناسهٔ خبر: 67645694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۸۰ درصد هزینه تفکیک کارگاه‌ های کوچک مقیاس برای متقاضیان رایگان شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بنابر تصمیم اتخاذ شده طی سال جاری چنانچه متقاضیانی بخواهند اراضی بزرگتری برای کارگاه های کوچک مقیاس در شهرک های صنعتی در اختیار بگیرند ۸۰ درصد هزینه های تفکیک برای آنها کاهش می یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا فرشاد مقیمی روز شنبه در بازدید از شهرک شماره سه خرم‌آباد افزود: امسال تصمیم گرفته شد افرادیکه بخواهند کارگاه‌های متعددی ایجاد کنند هزینه‌های تفکیک کارگاهی برای آنها کاهش یابد تا مردم مشارکت کرده و به این امر ورود پیدا کنند.

وی بیان کرد: فرآیند انجام کار برای ۲۴ سوله در شهرک شماره سه خرم‌آباد مهیا شده و پیش بینی می‌شود برای نیمه دوم سال قابلیت واگذاری به مردم را داشته باشد.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین افزود: با توجه به تاکیدات صورت گرفته در سازمان نسبت به رونق مشاغل خرد تا پایان امسال مجموع واحدهای خردی که طی این چند سال در قالب کارگاه‌ها ایجاد شده از رقم چهار هزار و ۴۰۰ عبور می کند.

مقیمی بیان کرد: این عدد قابل توجه در کنار چهار هزار و ۵۰۰ واحد دیگر که در دهه ۹۰ وجود داشته بیانگر استقبال مردم از این کارگاه‌ها و سوله‌های کوچک است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از این سوله‌ها از طریق بخش غیردولتی انجام شده است ادامه داد: سازمان نیز برای ترغیب، تشویق و مشارکت مردم در راستای اهداف و سیاستگذاری کلی نظام و شعار سال نسبت به کاهش هزینه های تفکیک اقدام کرده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: بخش قابل توجهی از شهرک شماره سه خرم آباد نیز قابلیت واگذاری و ایجاد زیرساخت‌های صنعتی برای استقرار واحدهای صنعتی را فراهم می‌کند که از مستثنیات و بخش اندکی از اراضی نیز زمین‌های ملی است و به دلیل توپوگرافی خاص استان قابلیت استقرار واحدهای صنعتی را ندارد.

مقیمی گفت: اقدامات و فعالیت‌هایی که انجام شده قابل دفاع بوده و با توجه به شرایط اقلیمی لرستان و مجموعه اقدامات که انجام شده حدود ۶۰ هکتار به اراضی قابل واگذاری به صنعتگران فراهم و بخشی از این اراضی در قالب کارگاه‌های صنعتی برای استقرار مشاغل خرد در استان اختصاص یافته است.

نظر شما