شناسهٔ خبر: 67643755 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:

واحدهای خرد کشور تا پایان امسال از رقم ۴۴۰۰ واحد می‌گذرد

آزیتا یوسفیان

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: تا پایان سال مجموع واحدهای خردی که در این چند سال در قالب کارگاه‌ها ایجاد شده از رقم ۴۴۰۰ می‌گذرد.

صاحب‌خبر -

فرشاد مقیمی در حاشیه بازدید از شهرک شماره سه خرم‌آباد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بازدیدی از دو شهرک شماره چهار و شماره سه خرم‌آباد را داشتیم که شهرک شماره چهار جزو مصوبات سفر است و باید زمینه اجرایی آن را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: در این شهرک قرار شد که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای تملک اراضی آن اعتباری را کمک استان کند؛ البته به کمک مقام‌های استانی نیاز داریم.

این مسئول گفت: بخش قابل توجهی از شهرک که قابلیت واگذاری و ایجاد زیرساخت‌های صنعتی برای استقرار واحدهای صنعتی را فراهم می‌کند از مستثنیات است و بخش اندکی از اراضی از محل زمین‌های ملی است و به دلیل توپوگرافی خاصی که دارد شاید قابلیت استقرار برای واحدهای صنعتی را به این سادگی فراهم نکند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در شهرک شماره سه نیز اقدامات و فعالیت‌هایی که انجام شده قابل دفاع بوده و با توجه به شرایط اقلیمی که لرستان دارد و با مجموعه اقداماتی خوبی که انجام شده حدود ۶۰ هکتار به اراضی قابل واگذاری به صنعتگران فراهم شده است.

مقیمی ادامه داد: بخشی از این اراضی در قالب کارگاه‌های صنعتی برای استقرار مشاغل خرد در استان اختصاص یافته است.

معاون وزیر صمت گفت: در سازمان نیز بر رونق مشاغل خرد تاکید داریم و طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان امسال مجموع واحدهای خردی که در این چند سال در قالب کارگاه‌ها ایجاد شده از رقم  ۴۴۰۰ می‌گذرد.

این مسئول بیان کرد: این عدد قابل توجهی است در کنار ۴۵۰۰ واحدهای دیگر که در دهه ۹۰ وجود داشته و نشان از اقبال مردم به ایجاد این کارگاه‌ها و سوله‌های کوچک دارد و از طرفی ایجاد این زیرساخت‌ها و اهمیت آنها برای ما نیز بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از این سوله‌ها در سراسر کشور شرایط آن مهیا و از طریق بخش غیردولتی انجام شده است، ادامه داد: سازمان نیز برای ترغیب و تشویق و مشارکت مردم در راستای اهداف و سیاستگذاری کلی نظام و شعار سال، امسال تصمیم گرفته چنانچه متقاضیانی بخواهند اراضی بزرگتری بگیرند و کارگاه‌های متعددی ایجاد کنند ۸۰ درصد هزینه‌های تفکیک کاهش پیدا کرده تا مردم مشارکت کرده و به این امر ورود پیدا کنند.

مقیمی بیان کرد: فرآیند انجام کار برای ۲۴ سوله در این شهرک شماره سه خرم‌آباد مهیا شده و پیش بینی می‌شود برای نیمه دوم سال قابلیت واگذاری به مردم را داشته باشد.

انتهای پیام

نظر شما