شناسهٔ خبر: 67645139 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حدود هشت میلیون متر مکعب سیلاب وارد سدهای خراسان شمالی شد

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: حدود هشت میلیون متر مکعب سیلاب ناشی از بارش های مقطعی ۲۴ ساعت گذشته وارد سدهای استان شد.

صاحب‌خبر -

سید عقیل مرتضوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ در این بازه زمانی، ۳.۵ میلیون متر مکعب سیلاب وارد سد شیرین دره در شهرستان مانه و سد بارزو در شهرستان شیروان نیز ۲.۵ میلیون متر مکعب سیلاب را ذخیره کرده است.

وی افزود: سیلاب های بزرگ سد بارزو و شیرین دره با دبی بیش از ۴۰۰ متر مکعب در ثانیه در سد ها مهار شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: سد قزلداش (چندیر) در شهرستان رازوجرگلان نیز در این بازه زمانی ۲ میلیون متر مکعب سیلاب را مهار و ذخیره کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی ۳۰ درصد مجموع مخازن سدهای استان آب دارد و ۷۰ درصد آن خالی است که برای تامین پایدار آب شرب و بهداشت و همچنین کشاورزی، نیاز به مدیریت جدی دارد.

به گزارش ایرنا در شبانه روز گذشته ۶۹ میلیمتر باران در ایستگاه قوشخانه شهرستان شیروان ثبت شد که بیشترین میزان بارش در استان را دارد.

فعالیت سامانه بارشی عصر دیروز در استان سبب بارش باران در بخش های مختلف استان شد، خوشبختانه بارندگی در بیشتر ایستگاه های استان ثبت شده است.

در ایستگاه محمدآباد شهرستان مانه نیز ۵۶.۷ میلیمتر باران و در ایستگاه کلاته ابریشم شهرستان مرزی راز و جرگلان ۵۱.۶ میلیمتر باران گزارش شد.

خراسان شمالی هشت سد با ظرفیت ذخیره سازی ۲۳۴ میلیون متر مکعب در دست بهره برداری دارد.

استان خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار از مساحت این استان را اراضی کشاورزی تشکیل می دهد که از جمعیت یک میلیون نفر حدود ۳۸ درصد در بخش کشاورزی اشتغال دارند که این میانگین در سطح ملی حدود ۱۹ درصد اعلام شده است.

نظر شما