شناسهٔ خبر: 67644719 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

رنجبرزاده، نماینده مجلس: پزشکیان وزیرانی را معرفی کند که در تراز دهه پنجم انقلاب باشند

اکبر رنجبرزاده نماینده اسدآباد در مجلس گفت: ما باید در جریان بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، مصالح ملی را لحاظ کنیم و مسائل منطقه‌ای و شخصی را نادیده بگیریم.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: نماینده اسدآباد در مجلس گفت: ما باید در جریان بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، مصالح ملی را لحاظ کنیم و مسائل منطقه‌ای و شخصی را نادیده بگیریم.

اکبر رنجبرزاده درباره اهمیت تعامل دولت و مجلس اظهار کرد: خوشبختانه یکی از مزایای رئیس جمهور منتخب کشورمان آن است که چندین دوره سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارد، لذا هم مجلس را به خوبی می‌شناسد و هم به وظایف تک تک نمایندگان و کلیت مجلس آشنا است.

مسائل شخصی را در جلسات رأی اعتماد نادیده بگیریم

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رأی اعتماد به وزیران یکی از وظایف اصلی نمایندگان مجلس است، تاکید کرد: ما باید در جریان بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، مصالح ملی را لحاظ کنیم و مسائل منطقه‌ای و شخصی را نادیده بگیریم که اگر اینگونه باشد، مجلس و دولت می‌توانند به وعده‌هایی که به مردم داده‌اند، عمل کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در وهله اول از رئیس‌جمهور درخواست داریم که با تمام تلاش و همت خود به بهره‌گیری و استفاده از تمام ظرفیت‌های نخبگانی کشور اهتمام داشته باشد و وزیرانی را انتخاب و به مجلس معرفی کند که در تراز دهه پنجم انقلاب اسلامی باشند. کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم باید افرادی توانمند و برجسته‌تر از وزیران قبلی در دولت‌های گذشته باشند و از هر حیث بتوانند به اهداف بلند پیش روی نظام دست یابند.

در انتخاب وزیران مسائل حزبی و سیاسی غالب نباشد

وی ادامه داد: رئیس جمهور در انتخاب و معرفی وزیران پیشنهادی خود به مجلس باید دقت عمل داشته باشد و نباید در معرفی وزیران پیشنهادی به مجلس، مسائل حزبی و سیاسی غالب باشد، بلکه باید توانمندی‌ها و تجربیات آن افراد در اولویت اصلی باشد. آقای پزشکیان چندین بار تاکید کرد که به هیچیک از احزاب و گروه‌های سیاسی وابسته نیست، بنابراین باید بسیار هوشمندانه و با دقت وزیران خود را به مجلس معرفی کند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس نیز با ضریب اطمینان بالا و در راستای تقویت دولت شاخص‌گذاری خواهد کرد، توضیح داد: پیشنهاد بنده به رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس آن است که تا پیش از مراسم تحلیف رئیس جمهور، وقت خود را صرف شاخص‌بندی وزارتخانه‌های مرتبط با کمیسیون‌های خود کنند تا در این شاخص بندی مشخص شود وزیری که قرار است متولی یک وزارتخانه شود، باید چه ویژگی‌ها، شاخص‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی داشته باشد.

وی ادامه داد: این شاخص‌بندی‌ها باید متناسب با قوانین بالادستی، سیاست‌های کلی نظام، قانون برنامه هفتم و وضعیت موجود آن وزارتخانه باشد و باید برای آن برش شش ماهه در نظر گرفته شود، به این معنا که باید وزرا بعد از کسب رأی اعتماد از سوی مجلس هر چند ماه یک بار ارزیابی شوند و این ارزیابی بزرگترین کمکی است که ما می‌توانیم به دولت کنیم.

معاونان وزیران با سفارش انتخاب نشوند

رنجبرزاده تاکید کرد: در تعیین معاونان وزرا هم نباید اینگونه باشد که افراد با سفارش تعیین شوند. یک وزیر باید بداند که موفقیت وی از طریق معاونان و مدیران کل توانمند وی محقق خواهد شد و بر این اساس، مجلس باید روی همه سطوح به صورت ریز شاخص‌بندی کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شاخص‌بندی‌های مجلس برای بررسی بهتر وزیران پیشنهادی و در نظر گرفتن زمان بندی برای آنان با هدف پاسخگویی چند ماهه درباره عملکردشان به معنای تقابل با دولت نیست، بلکه ما تمایل داریم به سرعت و در یک بازه زمانی مشخص مردم احساس امیدواری کنند که این مهم نیازمند آن است که وزیران قوی و کارآمد با همفکری و هم افزایی مجلس و دولت انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه شروع کار رئیس جمهور بسیار مهم است و اگر در انتخاب وزرا به خوبی عمل کند قطعاً موفق خواهد شد، اظهار کرد: باید افرادی که ظرفیت‌های زیادی برای اداره وزارتخانه‌ها دارند، انتخاب شوند که در این صورت، ادامه مسیر با همکاری و همراهی مجلس هموار خواهد شد.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس اگر مطمئن باشند افرادی که برای وزارتخانه‌ها پیشنهاد می‌شوند، توان و قدرت لازم را برای هدایت امور دارند و می‌توانند انتظارات ملت ایران را برآورده کنند، مطمئناً مورد اقبال قرار خواهند گرفت. امیدواریم با تشکیل یک دولت قوی و مقتدر، مشکلات و دغدغه‌های مردم به سرعت رفع شود.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما