شناسهٔ خبر: 67644693 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ارائه خدمت مشاوره برای انتخاب نام مناسب نوزادان از سوی سامانه تعاملی نام

رئیس سازمان ثبت احوال گفت:سامانه جامع هوشمند با عنوان سامانه تعاملی نام را طراحی و در بستر سامانه متمرکز ارائه خدمات ثبت احوال (سهیم) برای انتخاب نام مناسب در دسترس عموم قرار داده است. رئیس سازمان ثبت احوال گفت:سامانه جامع هوشمند با عنوان سامانه تعاملی نام را طراحی و در بستر سامانه متمرکز ارائه خدمات ثبت احوال (سهیم) برای انتخاب نام مناسب در دسترس عموم قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، هاشم کارگر معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال گفت: انتخاب نام نوزادان در بدو تولد یکی از دغدغه‌های اصلی والدین است که همواره قبل یا بعد از تولد نوزاد مورد توجه خانواده قرار می‌گیرد و در دهه‌های اخیر با توجه به اقتضائات فرهنگی با پدیده‌ی افزایش فراوانی نام‌های نوپدید مواجه بوده‌ایم.

وی بیان کرد: سازمان ثبت احوال کشور در راستای ارائه خدمات بهتر و کمک به خانواده‌ها برای انتخاب نام مناسب و مشاوره تخصصی در این خصوص، سامانه جامع هوشمند با عنوان "سامانه تعاملی نام" را طراحی و در بستر سامانه متمرکز ارائه خدمات ثبت احوال (سهیم) در دسترس عموم قرار داده است.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال افزود: این سامانه مرجع خدمات مشاوره برای نام گذاری نوزادان در زمینه‌های مختلف و همچنین ارائه خدمات ویژه برای انتخاب نام‌های اصیل ایرانی و اسلامی با توجه به اقتضائات ملی، قومی و محلی است و باعث خواهد شد ترویج نام‌های جدید جذاب، زیبا و نوآورانه متناسب با فرهنگ اسلامی، ایرانی صورت گیرد.

هاشم کارگر تصریح کرد: والدین می‌توانند در بستر اینترنت و همچنین با تلفن همراه خود با مراجعه به نشانی sahim.sabteahval.ir و بخش سامانه تعاملی نام از خدمات آن بهره مند شوند.

انتهای پیام/ 

نظر شما