شناسهٔ خبر: 67644160 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

دکتر «شمسی‌نژاد» مطرح کرد:

منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۴ برابر شد

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، با اشاره به رشد چشمگیر فرهنگ قرض‌الحسنه در نظام بانکی با همراهی دولت سیزدهم، از حذف کارمزد وام‌های زیر ۲۰ میلیون تومان و راه‌اندازی دو نئوبانک توسط این بانک خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در دیدار با حجت‌الاسلام «مجتبی فاضل» مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه در قرآن ۱۳ بار واژه مقدس قرض به عناوین مختلف ذکر شده است، گفت: خوشبختانه با تأسی از آیات و روایات و همراهی مردم و با بهره‌مندی از منویات زعمای حوزه‌های علمیه، بانکداری مبتنی بر قرض‌الحسنه در دو دهه اخیر رشد همه‌جانبه‌ای داشته و در صدد رفع مشکلات و آسیب‌های خود برآمده است.

شمسی‌نژاد با تأکید بر اینکه نقش مردم در رشد و توسعه زیست‌بوم قرض‌الحسنه مهم و حیاتی است، اظهار داشت: با کمک و همراهی دولت سیزدهم، فرهنگ قرض‌الحسنه در نظام بانکی رشد چشمگیری داشته است؛ به‌طوری که رشد منابع بانک از ۷۰ همت در سال ۱۴۰۰ به ۲۷۵ همت در پایان سال ۱۴۰۲ رسید.

وی گفت: سهم نقدینگی بانک در سه سال اخیر از ۱.۵ درصد به بالای ۳ درصد رسیده و وزن منابع قرض‌الحسنه در شبکه بانکی کشور را به طور محسوسی بالا برده است.

حذف کارمزد حرکت مهم در تاریخ بانکداری اسلامی

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران حرکت به سمت حذف کارمزد را حرکتی بسیار مهم در تاریخ بانکداری ایران اسلامی دانست و گفت: وام‌های زیر ۲۰ میلیون تومان با کارمزد صفر درصد پرداخت می‌شود که این اقدام موجب رضایت مردم و علما و فقهای دینی شده است.

شمسی‌نژاد از راه‌اندازی دو نئوبانک و گسترش فعالیت ابزارهای دیجیتال بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، خبر داد و اظهار داشت: کیوبانک در همان ابتدای فعالیت ۲۰۰هزار مشتری جذب کرد. صدور کارت دانش‌آموزی، کارت دانشجویی برای دانشجویان عراقی، زائر کارت و دیگر طرح‌های جدید بانک نشان از رشد و توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه در نظام بانکی دارد.
لزوم استفاده از ظرفیت‌های بانوان حوزوی در رشد و تعالی فرهنگ قرض‌الحسنه

وی با بیان اینکه مرکز نوآوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به دنبال هم‌افزایی و شبکه‌سازی با تمام سرآمدان و نخبگان حوزه‌های مختلف علمی و تجاری است، گفت: نخبگان در هر بخش علمی، فقهی، تجاری و صنفی باید با شناسایی و معرفی ظرفیت‌های خود به شبکه‌سازی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هر بخش کمک کنند تا با نظام بانکی مبتنی بر قرض‌الحسنه نیازهای آن‌ها را برطرف کنیم.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بانوان حوزوی در رشد و تعالی فرهنگ قرض‌الحسنه با محوریت خانواده تأکید کرد و گفت: ارتباط بانک با مراکز حوزوی نباید فقط به دریافت و بازپرداخت وام ختم شود؛ بلکه باید بتوانیم با شناخت و بهره‌مندی از ظرفیت‌های یکدیگر به توسعه فرهنگ متعالی قرض‌الحسنه یاری رسانیم.

شمسی‌نژاد با اشاره به محدودیت فرصت‌ها برای رشد و توسعه نظام اقتصادی اسلامی کشور، گفت: باید رویکردی عملیاتی برای رفع مشکلات متنوع اقتصادی جامعه داشته باشیم.

وی در ادامه، بر حمایت ویژه این بانک از حوزه‌های علمیه خواهران تأکید کرد و افزود: بدون تردید، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بانوان حوزوی می‌تواند گره‌گشای بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌های قرض‌الحسنه باشد.

جایگاه رفیع بانکداری اسلامی در نظام حکمرانی اسلامی

حجت‌الاسلام «مجتبی فاضل» مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، در این دیدار با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بانوان در رشد اقتصاد خانواده، گفت: شناسایی و شبکه‌سازی ظرفیت‌های مشترک حوزه‌های علمیه و فرهنگ متعالی قرض‌الحسنه برکات زیادی دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر جایگاه رفیع بانکداری اسلامی در نظام حکمرانی اسلامی، گفت: در نظام جمهوری اسلامی باید تمام شئون و ارزش‌های دینی به بهترین شکل و اجرایی شوند.

حجت‌الاسلام فاضل اظهار داشت: تلفیق نظام بانکداری مبتنی بر قرض‌الحسنه و نظام تعلیم و تربیت اسلامی آثار و برکات مهمی خواهد داشت.

وی با اشاره به امکان تحصیل برای حدود ۵۰هزار محصل در ۲۸ استان با ۴۶۷ مدرسه در حوزه‌های علمیه خواهران، بیان کرد: این موضوع گویای این مطلب مهم است که بانوان حوزوی می‌توانند در ظرفیت‌سازی بانکداری اسلامی نقش مؤثری داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بر ایجاد و حمایت از نظام نخبگی بانوان تأکید کرد و گفت: در جمهوری اسلامی ایران باید زنان به مرجعیت عالی علمی خود دست یابند و بتوانند مسائل مربوط به خود را به نحو احسن حل کنند.

حجت‌الاسلام فاضل با بیان اینکه تمام زیرساخت‌های هم‌افزایی و همراهی میان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با حوزه‌های علمیه فراهم است، گفت: در مدل حکمرانی اسلامی برآمده از انقلاب اسلامی، نظام بانکی با هم‌افزایی و همراهی نظام تعلیم و تربیت دینی می‌تواند علاوه بر اعتلای اقتصاد اسلامی به شبکه‌سازی بانکداری قرض‌الحسنه کمک کند.

نظر شما