شناسهٔ خبر: 67643388 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست فرمانداری ویژه زابل:

توسعه و رونق اقتصادی منطقه سیستان با همکاری دانشگاه رقم می‌خورد

زابل - ایرنا - سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری شهرستان ویژه زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: می‌کوشیم تمام فعالیت‌ها در منطقه سیستان علمی‌تر و کار آمدتر شود تا ضمن فراهم شدن زمینه نشاط و پویایی هرچه بیشتر جامعه، شرایط برای توسعه، آبادانی و رونق اقتصادی این منطقه با همکاری دانشگاه رقم بخورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، علی ولایتی پور در نشست با رئیس و اعضای هیات علمی دانشگاه زابل و نمایندگان حوزه انتخابیه زابل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: منطقه سیستان علاوه بر مشکلات، فرصت‌های فراوانی هم دارد که برای رفع مشکلات اقداماتی در حال انجام است و جهت بهره‌مندی از فرصت‌ها نیز باید برنامه‌های مدون شود.

وی، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشگاهیان، ادامه داد: هر جا سخن از دانش و دانشگاه به میان می‌آید آنچه در ابتدای امر به ذهن انسان متبادر می‌شود، اهمیت علم و جایگاه آن است.

سرپرست فرمانداری زابل بیان کرد: مسیر توسعه و حل مشکلات کشور از مسیر دانشگاه‌ می‌گذرد و برای همدلی و همفکری در جهت خدمت بهتر به مردم سیستان، دست متفکران و متخصصان، اعضای هیات علمی و دانشجویان با انگیزه را به گرمی می‌فشارم.

وی افزود: سیستان از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیاری بویژه در زمینه نیروی انسانی متخصص و کارآمد برخوردار است، اما نیاز به همدلی و همفکری و حرکت جمعی برای کاهش بار مشکلات جامعه و ارائه راهکارهایی که مسیر توسعه را هموار سازد احساس می‌شود.

ولایتی پور تاکید کرد: در ابتدا لازم است دانشگاه و مراکز علمی با بازنگری شرایط کنونی و ساختاری خود، مسیر تحول و ارتقا را متناسب با نیازهای جدید جامعه و آینده علم و فناوری طی کنند.

توسعه و رونق اقتصادی منطقه سیستان با همکاری دانشگاه رقم می‌خورد

پررنگ‌تر شدن خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه‌ها

وی گفت: خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی و یادگیری مساله محور باید در دانشگاه‌ها پررنگ‌تر شود و در عین حال روند توجه به دانش‌های نوین و پژوهش‌های بنیادی هم با قوت هر چه بیشتر ادامه یابد.

سرپرست فرمانداری زابل اظهار کرد: برای شکل‌گیری تحول اساسی در سیستان، ضروری است دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها مسیر انحصار شکنی را طی و فرصتی را در این منطقه فراهم کنند تا از ظرفیت همه صاحب‌نظران و اندیشمندان برای توسعه و افزایش بهره‌وری استفاده شود.

وی تصریح کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی باید کمک کنند تا عوامل به وجود آورنده محدودیت و انحصار برچیده و فرصت خدمتگزاری بیشتری برای همه اقشار جامعه بویژه بخش خصوصی فراهم شود.

توسعه و رونق اقتصادی منطقه سیستان با همکاری دانشگاه رقم می‌خورد

تقویت بنیه علمی در تمام رشته‌های دانشگاهی

ولایتی پور، تقویت بنیه علمی در تمام رشته‌های دانشگاهی را یک ضرورت دانست و افزود: خروجی تمام مجموعه دانشگاهی باید اثر خود را بر جامعه بگذارد و آنچه که در این مجموعه رقم می‌خورد ایجاد جایگاه علمی برجسته‌ای است که دیگران به آن احترام بگذارند و برای آن ارزش ویژه‌ای قائل شوند.

وی، توجه جدی به تولیدات علمی و دانش بنیان را از الویت های مهم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: این مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و امروز دانشگاه‌ها باید با رشد دادن خود در حوزه تجاری‌سازی دستاوردهای علمی، زمینه رشد و گسترش شرکت‌های دانش بنیان را فراهم کنند.

️سرپرست فرمانداری زابل ادامه داد: دانشگاه‌ها باید برای فراهم کردن زمینه اشتغال و کارآفرینی که نیاز جدی جامعه و انتظار ما از مجموعه دانشگاه است، گام بردارند.

نظر شما