شناسهٔ خبر: 67643170 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نگهبانی از دین به‌وسیله دنیا، از ویژگی‌های مؤمنان است

یک کارشناس مذهبی گفت: نگهبانی از دین به‌وسیله دنیا و خرج کردن برای دین، الفت گرفتن با دیگران، کم‌خرجی و کم‌آزاری برای از اطرافیان از ویژگی‌های مطرح برای مؤمنان است و بر این اساس بیان شده که بهترین مردم شخصی است که بیشترین نفع را برای مردم دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام محمد سعیدی شامگاه گذشته_جمعه بیست‌ودوم تیر_ در مراسم شب هفتم محرم هیئت فداییان حسین (ع) با اشاره به ویژگی‌های مؤمنان در کلام ائمه (ع) اظهار کرد: نفع در مشارکت‌با او، ایمن ماندن مال و جان مردم در قبال او، امنیت‌آوری و لطافت طبع از جمله ویژگی‌های مؤمنان و هم‌رزمان ائمه است.

وی ادامه داد: عدم تعیین تکلیف برای دیگران و آزار نداشتن برای آن‌ها، پیشگامی در سلام کردن، کم خوراکی و عدم اصرار بر پرخوری و آئینه برادر مؤمن بودن از دیگرویژگی‌های مطرح برای مؤمنان است.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: خیرخواهی در غیاب برادر مؤمن، برطرف کردن ناراحتی در زمان حضور و پشتوانه یکدیگر بودن از دیگر ویژگی‌های مؤمنان است.

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به روایاتی از امیرالمومنین (ع) عنوان کرد: نگهبانی از دین به‌وسیله دنیا و خرج کردن برای دین، الفت گرفتن با دیگران، کم‌خرجی و کم‌آزاری برای از اطرافیان از ویژگی‌های مطرح برای مؤمنان است و بر این اساس بیان شده که بهترین مردم شخصی است که بیشترین نفع را برای مردم دارد.

نظر شما