شناسهٔ خبر: 67645640 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انتخاب هیئت مدیره‌ انجمن نویسندگان کودک و نوجوان

ندا ولی‌پور

اعضای دوره‌ جدید هیئت مدیره و بازرسان جدید انجمن با رأی اکثریت اعضا انتخاب شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بیست‌وهفتمین مجمع عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان  با حضور بیش از دوسوم واجدان شرایط شرکت در مجمع عمومی و در محل این انجمن برگزار شد تا اعضای دوره‌ جدید هیئت مدیره و بازرسان جدید انجمن با رأی اکثریت اعضا انتخاب شوند.

همچنین شرکت کنندگان در مجمع عمومی، فرزانه رحمانی، مینا حدادیان و معصومه یزدانی را به‌عنوان بازرسان اصلی و مهناز باقری و نسترن فتحی به‌عنوان بازرسان علی‌البدل سال ۱۴۰۴-۱۴۰۳ انتخاب کردند.

 بر اساس این گزارش روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان فریدون عموزاده‌خلیلی، مناف یحیی‌پور، حمیدرضا شاه‌آبادی، افسون امینی، سولماز خواجه‌وند، شهلا انتظاریان و سیدعلی کاشفی‌خوانساری به‌عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره و فرمهر منجزی، اسماعیل امینی و حمید اباذری به‌عنوان اعضای علی‌البدل هیئت مدیره‌ انجمن نویسندگان کودک و نوجوان انتخاب شدند.

بر اساس این گزارش در ابتدای جلسه، افسون امینی، رئیس مجمع عمومی، با اشاره به مسائل و مشکلاتی که انجمن در دو سال گذشته با آن دست به گریبان بود، از جمله قضیه‌ سرقت اموال انجمن، ضمن تشکر از همه‌ شرکت کنندگان از زحمات اعضای هیئت مدیره و بازرسان، دبیران کمیته‌های تخصصی و سخنرانان و کارشناسان نشست‌های تخصصی انجمن در سال گذشته قدردانی کرد و از حاضران خواست چنانچه نظر، پیشنهاد یا انتقادی در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های انجمن دارند، بیان کنند.

در این بخش رضا فیاضی در خصوص کارگاه نمایشنامه‌نویسی انتقادی را مطرح و سولماز خواجه‌وند، دبیر انجمن در پاسخ، توضیحاتی را در این مورد ارائه کرد.

عباس جهانگیریان به ضرورت همکاری‌های متقابل انجمن با سایر نهادها و ارگان‌های فرهنگی در جهت ارتقای فعالیت‌های انجمن تاکید کرد و از اعضای انجمن خواست از طریق جلب حمایت‌های مردمی و سنت‌هایی مثل وقف، انجمن را یاری کنند.

معصومه نوازنی پیشنهادهایی در زمینه تعیین سازوکار معین برای پرداخت به‌موقع حق عضویت توسط اعضا، اطلاع‌رسانی زودهنگام به اعضا درباره‌ مراسم گوناگون برای همراهی و کمک آنان و بهره‌گیری از ظرفیت متنوع همه‌ی اعضای داوطلب در بخش آموزش و برگزاری کارگاه‌های آموزشی انجمن مطرح کرد.

همچنین محمد دهریزی ضمن انتقاد از ضعف انجمن در زمینه اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و فعالیت‌ها، بر بازنگری و اصلاح این سیستم تاکید کرد و محبوبه نجف‌خانی نیز خواستار بازنگری در تداوم عضویت اعضایی شد که مدت بسیار زیادی در برنامه‌ها و جلسات انجمن حضور و مشارکت ندارند و حق عضویت نیز پرداخت نمی‌کنند.

محسن هجری مسئول کمیته حقوقی انجمن در این خصوص گفت به دلیل جلوگیری از ایجاد هرگونه شائبه یا شبهه، در اساسنامه اجازه‌ اخراج یا حذف عضویت اعضای انجمن به چنین دلایلی داده نشده، ولی چنین افرادی تا زمان پرداخت حق عضویت معوقه معلق می‌شوند و از امکان شرکت در مجمع عمومی و رای دادن محروم خواهند شد.

در ادامه، گزارش هیئت مدیره درباره‌ی‌ فعالیت‌های سال ۱۴۰۲ توسط سولماز خواجه‌وند دبیر انجمن، ارائه شد و پس از ارائه‌ ترازنامه و صورت‌های مالی سال ۱۴۰۲، مناف یحیی‌پور، ‌نماینده‌ی بازرسان در ارائه‌ی گزارش بازرسان یادآور شد در سال گذشته هیچ شکایتی از سوی اعضا مطرح نشده تا بازرسان به آن رسیدگی کنند و گزارش کرد که بازرسان با بررسی اسناد مالی،‌ ترازنامه‌ی سال ۱۴۰۲ را تأیید کرده‌اند.

در این زمینه توضیحاتی در خصوص روند مالی، ترازنامه و صورت‌های مالی سال ۱۴۰۲ نیز ارائه شد. در مرحله‌ی بعد معصومه انصاریان،‌خزانه‌دار انجمن، بودجه‌ پیشنهادی سال ۱۴۰۳ را ارائه کرد که با رأی اکثریت به تصویب رسید. در این چارچوب اکثریت اعضای حاضر مبلغ ۳۵۰ هزار تومان را به‌عنوان حق عضویت سال ۱۴۰۳ و مبلغ ۲۰۰ هزار تومان را به‌عنوان ورودی برای اعضای جدید تصویب کردند.

یادآور می‌شود فایل گزارش ترازنامه مالی و بودجه‌ پیشنهادی با توضیح‌های مربوط به آن در گروه مجمع عمومی در دسترس اعضا بود و در مجمع عمومی نیز تعدادی نسخه‌ی چاپی از این گزارش‌ها در دسترس شرکت کنندگان قرار گرفت.

ضمناً پیشنهادهایی در خصوص اصلاح اساسنامه، شامل حذف یک ماده و اصلاح چند ماده و تبصره مطرح و از اعضا در این خصوص نظرخواهی شد و سپس تغییرات مورد نظر به رأی گذاشته شد و به تصویب بیش از دوسوم حاضران رسید.

 ریاست این مجمع را افسون امینی، نائب رئیس هیئت مدیره بر عهده داشت. همچنین محسن هجری، نایب رئیس مجمع عمومی بود و فرهاد حسن‌زاده و مرجان فولادوند ناظران و انسیه موسویان منشی بیست‌ و هفتمین مجمع عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان بودند.

انتهای پیام 

نظر شما