شناسهٔ خبر: 67642921 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

واتس‌اپ با به‌روزرسانی جدید با کلاهبرداران مقابله می‌کند

ایتنا -شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در شبکه‌های اجتماعی توسط برخی اکانت‌های ناشناس به گروه‌های ناشناخته افزوده شده باشید که گاها با کلاهبرداری از شما همراه شده، اما واتس‌اپ در جدیدترین بروزرسانی خود تلاش کرده تا این مشکل را رفع کند.

صاحب‌خبر -
مدیران پیام‌رسان واتس‌اپ در هر بروزرسانی امکانات جدیدی را برای کاربران فراهم می‌کنند تا امنیت و راحتی کار برای آن‌ها دوچندان شود. 

واتس‌اپ در آپدیت جدیدش به سراغ مقابله با کلاهبردارانی رفته که با اضافه کردن افراد در گروه‌ها بصورت ناشناس اطلاعات آن‌ها را هدف می‌گیرند. واتس‌اپ برای جلوگیری از این قبیل مشکلات، ویژگی جدیدی را با هدف ارتقای امنیت کاربران معرفی کرده است.

طبق بیانیه مطبوعاتی واتس‌اپ، زمانی که کاربران به این گروه‌ها اضافه می‌شوند با دسترسی به اطلاعاتی موسوم به کارت‌ زمینه (Context Card)، می‌بینند که سازنده گروه چه کسی بوده و در چه زمانی گروه را ایجاد کرده است. همچنین با این کارت، متوجه می‌شوید که توسط یکی از مخاطبین خود به این گروه‌ها اضافه‌ شده‌اید یا خیر. علاوه‌ بر این، در کنار دکمه خروج گزینه Safety Tools نیز دیده می‌شود که توضیحات بیشتری را در خصوص ویژگی‌های امنیتی واتس‌اپ ارائه می‌کند.

این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا از عضویت در گروه‌های مشکوک و خطرناک خارج شوند و سریع‌تر به ماهیت آن‌ها پی ببرند. طبق بیانیه واتس‌اپ، این کارت‌ها به مرور زمان و طی هفته‌های آینده در دسترس تمامی کاربران قرار خواهند گرفت.

همچنین قابلیتی دیگر نیز در آپدیت جدید واتس‌اپ معرفی شده که با توسعه هوش مصنوعی مولد تازه‌ای ایجاد شده که می‌تواند آواتارهای شخصیت‌سازی‌شده برای کاربران این پیام‌رسان ایجاد کند. این ویژگی احتمالاً می‌تواند با استفاده از تصاویر انتخاب‌شده توسط کاربر و دستورات متنی، خروجی دلخواه را ارائه کند و مبتنی بر مدل زبانی لاما متا خواهد بود.

ساخت خودکار عکس نیز دیگر قابلیت این پیام‌رسان است و احتمالاً در آینده نیز ویژگی‌های بیشتری را در زمینه هوش مصنوعی از این پیام‌رسان خواهیم دید.

برچسب‌ها:

نظر شما