شناسهٔ خبر: 67642760 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

قمار بایدن برای ماندن در رقابت های انتخاباتی

اقتصادنیوز: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز جمعه (به وقت محلی) در جمع هواداران خود در شهر دیترویت در ایالت میشیگان این کشور بار دیگر بر ادامه حضور خود در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده تاکید کرد و گفت: من نامزد می‌شوم و ما پیروز می‌شویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بایدن در جریان سخنرانی در دبیرستانی در شهر دیترویت خطاب به هوادارانش، افزود: ۱۴ میلیون دموکرات مانند شما در انتخابات مقدماتی به من رأی دادند.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به درخواست‌های فزاینده قانونگذاران دموکرات و حامیان مالی کارزار انتخاباتی‌ خود خطاب به جمعیت، گفت: شما مردم، من را نامزد کردید نه هیچ کس دیگر؛ نه مطبوعات، نه کارشناسان، نه هم‌حزبی‌های دموکرات و نه حامیان مالی، شما رأی‌دهندگان تصمیم گرفتید من نامزد شما باشم و من هم تا آخر می‌مانم و جایی نمی‌روم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در جریان این سخنرانی برای اولین بار اولویت‌های خود را برای ۱۰۰ روز اول دوره دوم ریاست جمهوری از جمله شامل دائمی کردن کاهش مالیات کودکان، گسترش برنامه‌های سلامت، افزایش حداقل دستمزد و ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی برشمرد.

حکیم جفریس رهبر اعضای دموکرات کنگره آمریکا پیش تر در دیدار با رئیس جمهور ایالات متحده، هیچ سخنی درباره حمایتش از ادامه کارزار انتخاباتی بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده به زبان نیاورد.

جفریس همان طور که قبلا نیز به صورت کتبی نظر نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا در مورد نامزدی بایدن را ارائه کرده بود، در دیدار حضوری با رئیس جمهور آمریکا به صراحت نظر اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا را اعلام کرد اما عامدانه این موضوع را مطرح نکرد که تصمیم گیری برای کناره‌گیری از نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، تصمیمی است که خود بایدن باید آن را بگیرد.

رهبر نمایندگان کنگره آمریکا که پیش تر از حامیان بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا بود، در این دیدار حمایت خودش از ادامه رقابت بایدن در این کارزار انتخاباتی را به وی اعلام نکرد.

رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در حالیکه اکثر دموکرات‌ها خواستار کناره گیری جو بایدن رئیس جمهور کنونی دموکرات این کشور از انتخابات هستند، در توصیه‌ای به اعضای این مجلس از آنان خواست برای اقدامات بعدی در خصوص بایدن با رای دهندگان خود ارتباط داشته باشند چرا که مهم است آنها در ایالت‌ها و شهرهای خود با رای‌دهندگان ارتباط داشته باشند.

جفریس که به طور علنی از رئیس جمهور آمریکا حمایت کرده، در حال شنیدن نگرانی‌های دموکرات‌ها از سراسر آمریکا بوده است.

بسیاری از همکاران جفریس معتقدند که رهبر جوان و سیاه‌پوست دموکرات‌های سراسر آمریکا در یک موقعیت حساس قرار دارد: اگر او به حمایت از بایدن رئیس‌جمهور آمریکا ادامه دهد، می‌تواند شورش علیه بایدن را مهار کند همچنین اگر او به بایدن بگوید که حمایت از بین رفته است، از هر نظرسنجی یا ایمیلی برای جمع آوری کمک‌های مالی کارزار انتخاباتی بایدن تاثیر گذار تر خواهد بود.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

۲ نامزد اصلی انتخابات این دوره ریاست جمهوری آمریکا با مشکلات مختلفی مواجه هستند؛ بایدن به دلیل کهولت سن و ناتوانی آشکار جسمی و از سوی دیگر پرونده اتهامی علیه هانتر بایدن پسرش در میان رای دهندگان در حال از دست دادن محبوبیت خود است و دونالد ترامپ نیز هنوز با محکومیت‌های دوران قبلی ریاست جمهوری‌ خود دست‌و پنجه نرم می‌کند.

نظر شما