شناسهٔ خبر: 67633526 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

انتخابات آمریکا؛ دموکرات‌ها جایگزینی بایدن را بررسی می‌کنند

جو بایدن در حالی بر ادامه حضور در کارزار انتخاباتی تاکید دارد که دموکرات‌ها سناریوهای کنار گذاشتن وی را بررسی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - در یک گردهمایی برای جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در لس‌آنجلس، جورج کلونی، از حامیان مالی نامزد دموکرات، تنها کسی نبود که نگران وضعیت رئیس‌جمهور شد.

حتی پیش از اظهار نظر بایدن در این گردهمایی، زمزمه‌های نگرانی در میان افراد حاضر درباره رئیس‌جمهور آمریکا، که به‌تازگی از یک پرواز طولانی از ایتالیا وارد شده بود، موج می‌زد.

برخی از بزرگ‌ترین کمک‌کنندگان در مراسم جمع‌آوری کمک ۳۰ میلیون دلاری، که برای گرفتن عکس با بایدن در صف ایستاده بودند، از ظاهر و رفتار رئیس‌جمهور ابراز ناراحتی کردند.

افزایش درخواست‌ها برای کناره‌گیری بایدن

دستکم ۳ عضو دموکرات دیگر در مجلس نمایندگان آمریکا پس از اولین کنفرانس خبری انفرادی خود، از جو بایدن خواستند از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کند.

شبکه ان‌بی‌سی به نقل از یکی از مقام‌های کمپین انتخاباتی بایدن گزارش داد: رئیس‌جمهور باید از انتخابات ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند.

این مقام تاکید کرد: رئیس‌جمهور هرگز از آنچه در حال حاضر برایش می‌گذرد بهبودی نخواهد یافت و هیچ کس در کارزار انتخاب مجدد بایدن معتقد نیست که او می‌تواند برنده شود.

این مقام دموکرات می‌گوید: در مبارزات انتخاباتی و نهاد‌های دموکرات حامی، این احساس وجود دارد که بایدن باید از رقابت عقب‎نشینی کند.

ارزیابی عملکرد هریس در برابر ترامپ

در همین حال روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد: کمپین بایدن بی سر و صدا از رای‌دهندگان نظرسنجی می‌کند تا وضعیت کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، را در برابر ترامپ ارزیابی کند.

براساس این گزارش، مشاوران بایدن در حال بحث بر سر راه‌هایی هستند تا او را متقاعد کنند که نمی‌تواند ترامپ را شکست دهد و نامزد دیگری مانند کامالا هریس کسی است که به این هدف دست می‌یابد.

همچنین سناتور‌های دموکرات با مقام‌های ارشد کمپین انتخاباتی بایدن درباره توانایی‌های شناختی او دیدار کردند.

ابراز نگرانی اوباما و پلوسی درباره بایدن

باراک اوباما، رئیس‎جمهور پیشین آمریکا از حزب دموکرات و نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا، به‎طور خصوصی درباره جو بایدن و آینده مبارزات انتخاباتی او در سال ۲۰۲۴ صحبت کرده‎اند.

اوباما و پلوسی نگرانی‌های خود را درباره اینکه فکر می‌کنند شکست دادن دونالد ترامپ برای رئیس‌جمهور سخت‌تر شده است، ابراز کردند؛ هیچ کدام کاملا مطمئن نیستند که چه کاری انجام دهند.

دموکرات‌ها به دنبال پایان دادن به درگیری‌های داخلی هستند تا بتوانند به تلاش برای شکست دادن رئیس‌جمهور سابق بازگردند و آن‌ها از اوباما و پلوسی درخواست کمک کردند.

سی‌ان‌ان با بیش از ۱۲ نفر از اعضای کنگره، عوامل عملیاتی و افراد متعددی که با اوباما و پلوسی در تماس بودند صحبت کرد، که بسیاری از آن‌ها می‌گویند پایان نامزدی بایدن واضح است و در این مرحله تنها نحوه انجام آن مهم است.

تاکید بایدن برای ادامه رقابت انتخاباتی

بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره ادامه حضور در کارزار انتخاباتی، تاکید کرد که او هنوز «بهترین فرد» برای شکست دادن دونالد ترامپ است.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: اگر سرعتم را کم کنم و نتوانم کار را انجام دهم، این نشانه‌ای است که نباید آن را انجام دهم، اما هنوز هیچ نشانه‌ای از آن وجود ندارد، هیچ.

نامزد حزب دموکرات تصریح کرد: من فقط به حرکت ادامه می‌دهم؛ غیرعادی نیست که قانون‌گذاران نگران باشند، اما راه زیادی در کارزار وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما