شناسهٔ خبر: 67642365 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

فریدون حسن

۴ ماه برای تشخیص حال بد والیبال!

روزنامه جوان

بیست‌و‌ششم اسفند ماه سال گذشته بود که میلاد تقوی از سوی مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد، یعنی سه روز دیگر چهار ماه است که رئیس جوان فدراسیون سکان مدیریت یکی از محبوب‌ترین و افتخارآفرین‌ترین رشته‌های ورزشی کشور طی دهه گذشته را به دست گرفته است. 

صاحب‌خبر -

بیست‌و‌ششم اسفند ماه سال گذشته بود که میلاد تقوی از سوی مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد، یعنی سه روز دیگر چهار ماه است که رئیس جوان فدراسیون سکان مدیریت یکی از محبوب‌ترین و افتخارآفرین‌ترین رشته‌های ورزشی کشور طی دهه گذشته را به دست گرفته است. 
 چهار ماه گذشته و حالا میلاد تقوی از بحرانی بودن شرایط والیبال و نامساعد بودن حال والیبال ایران خبر می‌دهد. اینکه تقوی را مسبب بروز چنین شرایطی در والیبال بدانیم چندان درست نیست، هر چند او در دوران رؤسای قبلی پست‌های کلیدی در فدراسیون داشته و از عناصر تصمیم گیرنده بوده است، اما اینکه بعد از چهار ماه به عنوان رئیس فدراسیون والیبال بگوید حال این رشته خوب نیست نیز اصلاً قابل قبول نیست. 
پیش از به ریاست رسیدن او همه خوب می‌دانستیم که حال والیبال خوب نیست. از دست رفتن عنوان قهرمانی آسیا، از دست رفتن حضور در المپیک و نتایج ناامیدکننده در لیگ جهانی طی چند سال اخیر نشان می‌داد حال و روز والیبال ایران تعریفی ندارد. این را همه متوجه شده بودند، اما گویا برای رئیس جوان فدراسیون والیبال درک این حقیقت نیازمند چهار ماه زمان بود تا امروز بگوید «حال والیبال ایران خوب نیست» و از همه بخواهد برای بازگرداندن والیبال به جایگاه قبلی خود تلاش کنند!
«هنوز ساختار فدراسیون اصلاح نشده است و تا این مهم صورت نگیرد تغییر نتیجه‌بخش نیست» این را هم تقوی می‌گوید. یک نکته قابل تأمل که در خصوص آن باید از رئیس فدراسیون پرسید چطور با گذشت چهار ماه از زمان ریاستش ساختار فدراسیون را اصلاح نکرده است؟! این موضوع زمانی حساسیت بیشتری پیدا می‌کند که متوجه باشیم تقوی در بدنه مدیریتی فدراسیون والیبال حضور داشته و به خوبی به ایراد‌های آن آشناست پس بیان این حرف که هنوز ساختار فدراسیون اصلاح نشده است جای هیچ توجیهی ندارد. تقوی حتی نمی‌تواند شرایط خاص تیم ملی و بلاتکلیفی نیمکت آن را هم به عنوان بهانه مطرح کند، چراکه انتخاب سرمربی با کارشناسان است (که البته در این مورد هم فدراسیون با شکست روبه‌رو شد و گزینه انتخابی تیم را به قهقرا برد) و او می‌توانست در این مدت به امور فدراسیون رسیدگی کند، اما ظاهراً رئیس جوان کار فنی تیم را بیشتر از مدیریت فدراسیون دوست دارد. 
والیبال ایران افت کرده است. والیبال همچنان در باد موفقیت‌های سال‌هایی که کم‌کم باید از واژه «دور» برای آن استفاده کرد خوابیده است، درست مانند فوتبال که به اشتباه هنوز خود را آقای آسیا می‌داند. میلاد تقوی به عنوان مدیری که سال‌ها در فدراسیون والیبال حضور داشته و با شرایط کاملاً آشنا بوده است در این چهار ماه باید برای اصلاح وضعیت والیبال کار می‌کرده، نه اینکه امروز بیاید و از خوب نبودن حال والیبال بگوید. 
 جناب رئیس! همه خوب می‌دانستیم و می‌دانیم که حال والیبال خوب نیست، سؤال این است که شما طی چهار ماه اخیر چه کرده‌اید که حال والیبال ایران بهتر شود؟ وقتی امروز اینگونه سخن می‌گویید یعنی کاری انجام نشده است، یعنی فقط حرف زده‌اید، ولی دیر نیست، چهار ماه گذشته حالا حتماً شرایط را بهتر از قبل می‌دانید. فقط امیدواریم که چهار ماه دیگر هم از زبان شما نشنویم که «حال والیبال خوب نیست، همه باید تلاش کنیم تا خوب شود.»

نظر شما