شناسهٔ خبر: 67641508 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

شعله‌های آتش اراضی جنگلی بویراحمد را در هم نوردید

فرماندار شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد از آتش سوزی گسترده در اراضی جنگلی و مرتعی منطقه ای با نام محلی خشکاخور بخش کبگیان این شهرستان از ظهر امروز جمعه بیست دوم تیرماه جاری خبرداد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایلنا: فرماندار شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد از آتش سوزی گسترده در اراضی جنگلی و مرتعی منطقه ای با نام محلی خشکاخور بخش کبگیان این شهرستان از ظهر امروز جمعه بیست دوم تیرماه جاری خبرداد.
 
شهرام مهدوی مطلق" در حاشیه امدادرسانی برای خاموش کردن شعله های آتش در بخش کبگیان بویراحمد به رسانه ها، اظهارداشت: آتش سوزی اراضی جنگلی و مرتعی ظهر امروز در ارتفاعات منطقه خشکاخور بخش کبگیان، اتفاق افتاده و امدادگران برای مهار آتش به منطقه اعزام شده اند.
 
وی با بیان اینکه ارتفاعات کوهستانی و سخت گذر کار دسترسی امدادگران برای خاموش نمودن شعله های آتش را طاقت فرسا نموده است، خاطر‌نشان کرد: چند سورتی پرواز انجام گرفته و نیروها حجم عظیمی از آتش را در مناطقی که پوشش گیاهی کامل است خاموش کردند.
 
فرماندار بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هنوز بخشی از شعله های آتش در این ارتفاعات درحال گسترش بوده اما می توان این شعله ها را تحت کنترل درآورد.
 
مهدوی مطلق از امدادرسانی با بالگرد آب پاش نیز خبرداد و یادآورشد: نیروهای مردمی، محیط زیست و منابع طبیعی به منظور پایش در منطقه حضور دارند.
 
وی با تاکید براینکه آتش سوزی ها عمدی یا غیرعمدی عامل انسانی دارد، ادامه داد: لازم است همه مردم در جهت حفاظت از منابع طبیعی تلاش کنند.
 
فرماندار بویراحمد تاکیدکرد: امکانات دولت در حدی نیست که بتواند تمام این آتش سوزی ها را پوشش دهد.
 
مهدوی مطلق گفت: امروز جمعه بیست دوم تیرماه جاری در چهار منطقه شهرستان بویراحمد آتش سوزی صورت گرفت که گسترده ترین آتش سوزی در بخش کبگیان اتفاق افتاده است
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما