شناسهٔ خبر: 67641300 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

امام‌جمعه استهبان:

  مقاومت بر تمام شمشیرها پیروز خواهد شد

امام‌جمعه استهبان در خطبه‌های نمازجمعه گفت: ما هستیم که دشمن را خسته خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جعفر ساجی در خطبه نمازجمعه امروز ۲۲ تیرماه گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری در دو دور الحمدلله با سلامت و مشارکت مردم برگزار شد، برخی مواقع برخی از چیزها از یادمان می‌رود، یکی از مشکلاتی که برای این کشور به وجود آوردند در سال ۸۸ دروغ تقلب بود. برخی از همان دروغگوها آمدند و در انتخابات شرکت کردند که یک‌بار دیگر ثابت شد که انتخابات جمهوری اسلامی سالم است و کسی که رأی حداکثری را کسب کند، رئیس‌جمهور است. 

وی افزود: میان دروغ و ادعای فتنه‌گران سال ۸۸ بار دیگر معلوم شد تهمتی که به نظام زدند، این همه آدم کشته شد، این همه تجارت‌ها که تعطیل شد و تک‌تک این مسائل را باید آقایان جواب بدهند اینها در پیشگاه ملت و خدا و قیامت معلوم شد که این تهمت دروغ بود.
 
 
امام‌جمعه استهبان با تأکید بر اینکه دیگر فصل رقابت و بازکردن مسائل پیش از انتخابات نیست خاطرنشان کرد: هم اکنون زمان همدلی و کمک به رئیس‌جمهور منتخب است؛ لذا همه باید به او کمک دهند تا ان‌شاءالله فرصت سطح خدمت برایش فراهم شود، وظیفه رئیس‌جمهور منتخب هم همانی است که حضرت آقا فرمودند و مطالبه‌کردن ادامه راه شهید رئیسی است.
 
 ساجدی ضمن تبریک به رئیس‌جمهور منتخب ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم با روحیه جهادی با انتخاب کارگزاران معتقد به مبانی انقلاب انسان‌هایی که اهل بخوربخور برای خودشان و اطرافیانشان نباشند، اهل حزب‌گرایی و تأمین گروه خودشان نباشند، امیدواریم با انتخاب چنین انسان‌هایی برای رفع مشکلات مردم تلاش بکنیم.
 
وی یادآور شد: دیداری که مقام معظم رهبری با دولت شهید رئیسی داشتند، واقعاً عجیب بود این تکریمی که آیت‌الله خامنه ای نسبت به شهید رئیسی داشتند، بنده واقعاً تعجب کردم که چنین جایگاه بزرگ این شهید رئیسی بزرگوار در دل حضرت آقا داشت و متأسفانه ما او را نشناختیم، همین شاخص‌هایی که حضرت آقا گفتند من می‌گویم که در تاریخ بماند؛ لذا ان‌شاءالله که این شاخص‌هایی که ما انتظار داریم، آقای پزشکیان هم در خودشان و در دولتشان محقق شود.

امام‌جمعه استهبان با اشاره به جنایت‌های اسرائیل مطرح کرد: اسرائیل در دور جدید جنایت‌های خودش در همین یک هفته طی چهار روز چهار مدرسه را در غزه بمباران کرد بیش از پنجاه فلسطینی و کودک را به خاک و خون کشید؛ اما به گفته سید حسن نصرالله در همین سخنرانی‌های ماه محرمش ما هستیم که دشمن را خسته خواهیم کرد ما و گروه‌های مقاومت با هم متحد شده‌ایم و در این مسیر اگرچه افراد زیادی را به‌عنوان شهید بدهیم؛ ولی نهایت نشان خواهیم داد که خون مقاومت بر تمام شمشیرها پیروز خواهد شد.

ساجدی دولت شهید رئیسی را یک دولت مردمی دانست و بیان کرد: دولت شهید رئیسی یک دولت مردمی بود؛ یعنی به مردم اعتماد می‌کرد، احترام می‌گذاشت و بین مردم حضور داشت و نیاز مردم ر محور برنامه‌ریزی خودش قرار می‌داد و به توانایی‌های داخلی عمیق اعتقاد داشت، نه مثل برخی از مسئولین فقط بر سر زبانشان، همچنین شهید رئیسی در اعلام مواضع دینی و انقلابی است صراحت داشت، دوپهلو حرف نمی‌زد.
 
وی همچنین در راستای منیات و ویژگی‌های سیدالشهدای خدمت اضافه کرد: شهید رئیسی دارای منش‌های خوب اخلاقی مثل بردباری و اهل مدارا با مخالفین و آخر اهل ذکر گریه و دعا بود، نمی‌دانم صحبت آقای مخبر رو شنیدید عجیب بود، صحبت‌هایی که ایشان می‌کرد می‌گفت دعای سمات، زیارت عاشورا، زیارت جامعه کبیره‌اش، دعای توسل و دعای کمیل ترک نمی‌شد.
 
نماینده ولی‌فقیه افزود: اینها انتظاراتی است که ما از رئیس‌جمهور منتخب هم داریم، اتفاقات خوبی هم افتاد در همین چند روز دیدید در جواب به حماس در جواب سید حسن نصرالله ایشان نامه‌هایی نوشت و گفت ما پشت سر مقاومت و حامی مقاومت هستیم. 
 
امام‌جمعه استهبان بیان کرد: بیست و شش تیر سالروز تأسیس شورای نگهبان است، عزیزان این شورا وظیفه تفسیر قانون اساسی است؛ زیرا نظارت بر انتخابات و تشخیص انطباق قوانین با شرع و قانون است.

ساجدی ضمن تأکید بر اهمیت صرفه‌جویی در این برهه زمانی تصریح کرد: گرمای بی‌سابقه‌ای در کشور داریم و حالا تذکری که من می‌خواهم بدهم صرفه‌جویی کنیم از وسایل پر مصرف در ساعات اوج استفاده نکنیم.
 
 وی با اشاره به ایام محرم یادآور شد: روز یازدهم محرم به‌خاطر آغاز اسارت آل الله، روز تجلیل از اسرا و مفقودین نام‌گذاری شده که بزرگ‌ترین وظیفه سنگینی که بر عهده اسرا بوده و هست این هست که از دین خدا و از ولی خدا در بین دشمنان حمایت کند و دست دشمن را در خانه دشمن‌رو واقعاً ما در انقلاب اسلامی‌مان این وظیفه و به زیبایی انجام دادند و باعزت بعد از سال‌ها برگشتن که امیدواریم آن‌ها که از بین ما رفتند مشمول غفران و آنانی که هستند عاقبت‌به‌خیر باشند.

 امام‌جمعه استهبان همچنین در پایان سخنان خود افزود: روز دوازدهم محرم هم شهادت امام سجاد هست که راهبرد امام سجاد دعا و موعظه بود برای تربیت یک نسلی که بازگردان برای یاری امام آنهایی که خوب گریه می‌کردند؛ اما همراه با امام نبودند و امام برای تربیت چنین نسلی برای مقابله با ظالمین زمانشان همه تلاششان را کردند و در همین راه هم به شهادت رسیدند.

انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

نظر شما