شناسهٔ خبر: 67639889 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ظریفیان: خاتمی منِ 29 ساله را معاون وزیر کرد/ پزشکیان از پیرمردها بگذرد/ برای نسل ما بس است

عاون وزیر علوم در دولت اصلاحات گفت: من سال ۷۷ معاون وزیر شدم و آن زمان ۲۹ ساله بودم. من زمانی قائم مقام شهید بروجردی شدم که ۱۹ سالم بود. در مجموع دولت آقای خاتمی نسبت به دولت‌های دیگر دولت جوانی بود. البته دولت آقای موسوی نیز دولت جوان‌ها بود. خاطرم هست هم سن‌های من در دولت آقای خاتمی کم نبودند که معاون وزیر شده بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامرضا ظریفیان، معاون وزیر علوم در دولت اصلاحات، درباره لزوم جوانگرایی در دولت پزشکیان گفت: آقای پزشکیان طبق قول‌های خودش باید از پیرمردها بگذرد. در اصولی که برای تعیین وزرا نوشته شده هم به چند نکته کلیدی درباره جوانان اشاره شده بود. اولین نکته مسأله حضور ۶۰ درصدی وزرا و مدیران ۵۵ سال بود. حضور زنان در کابینه نیز پیام خوبیست. در دستورالعمل‌ها آمده بود که از اقوام و مذاهب نیز در کارگروه‌های تعیین وزرا و دولت به کار گرفته شوند. غیر از بحث رویکردها که وزرا باید به مردم و جوانان باور داشته باشند، باید به عدالت جنسیتی نیز باور داشته باشند. امیدواریم در مرحله تحقق نیز در حد توان، به این وعده‌ها عمل شود. ممکن است شرایط ایده‌آل ایجاد نشود اما نباید از حداقل‌ها گذشت.

وی در گفتگو با انتخاب، درباره استفاده از زنان برای سمت‌های مدیریتی و وزارت بیان کرد: یک زمان برای انتخاب معاون وزیر، خانم‌هایی که سابقه مدیرکلی داشته باشند خیلی کم بود. طبق گزارشی در ده سال اخیر ۴۰ زن معاون وزیر شده‌اند. این عدد نشان از پیشرفت است و می‌توان از پتانسیل زنان و جوانان برای وزارت استفاده کرد. جهت‌گیری‌های آقای پزشکیان درباره مدیریت زنان خوب بوده و امیدوارم در کارگروه تعیین وزرا نیز مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: من سال ۷۷ معاون وزیر شدم و آن زمان ۲۹ ساله بودم. من زمانی قائم مقام شهید بروجردی شدم که ۱۹ سالم بود. در مجموع دولت آقای خاتمی نسبت به دولت‌های دیگر دولت جوانی بود. البته دولت آقای موسوی نیز دولت جوان‌ها بود. خاطرم هست هم سن‌های من در دولت آقای خاتمی کم نبودند که معاون وزیر شده بودند.

ظریفیان درباره پتانسیل‌های نسل جوان برای سمت‌های مدیریتی گفت: وقتی می‌گوییم جوان، منظور جوان ۲۰ ساله نیست. اولایل انقلاب شرایط طور دیگری بود و ۲۰ ساله‌ها نیز سمت بالا می‌گرفتند. الان باید به سراغ افرادی در سنین ۴۰ تا ۵۰ برویم. ما اگر بخواهیم سراغ جوان‌های این رده برویم، از جهات بسیاری از جمله انگیزه، آشنایی با زبان‌های خارجی، آشنایی با فناوری‌های نوین، آشنایی با شیوه‌های مدیریتی جدید جلوتر از ما هستند. دوست جوانی به من گفت باز هم شما در سمت مشاوره به دولت نشسته‌اید، من گفتم شما فشار بیاورید که ما مشاور بشویم و شما مسئول شوید. برای ما در دهه اول انقلاب فرصت ایجاد شد که بعداً معاون وزیر و وزیر شدیم. برای نسل ما بس است و باید در سمت‌های مشاورتی قرار بگیریم.

۲۷۲۱۱

نظر شما