شناسهٔ خبر: 67639229 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

وقوع رگبار در شمال تهران تا یکشنبه

صاحب‌خبر -
گروه جامعه: اداره کل هواشناسی استان تهران از وقوع رگبار و رعد و برق تا یکشنبه (۲۳ تیرماه) و آسمان صاف طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۲۵ و ۲۶ تیرماه) خبر داد.به گزارش ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ با اشاره به فعالیت سامانه بارشی و بروز ناپایداری‌های همرفتی آورده است: از جمعه تا یک شنبه (۲۳ تا ۲۴ تیرماه) وقوع رگبار باران رعد و برق و وزش باد شدید موقت به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر تا شب در دامنه و ارتفاعات شمالی استان تهران به‌ویژه شمال فیروزکوه، آبعلی، دماوند، لواسان و میگون پیش‌بینی‌ می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی محلی معابر و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها به‌ویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، خطر سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء و شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال وجود دارد.

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به خودداری از اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی در ساعات بعد از ظهر، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و پرهیز از صعود به قله‌ها به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها،‌ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، خودداری از محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت عدم استقرار در مکانهای مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک و بالگرد و تردد و توقف کنار درختان و سازه های ناتمام، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن سال و استفاده از قیم برای نهال‌ها توصیه می‌کند.

لازم به ذکر است روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۲۵ و ۲۶ تیرماه) آسمان صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد، در ارتفاعات افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد و در نیمه جنوبی استان گاهی وزش باد شدید مورد انتظار است. 

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۴۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.بر اساس این گزارش، آسمان تهران فردا (۲۳ تیرماه) صاف تا قسمتی ابری، در برخی ساعات همراه با وزش باد و در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت طی ‌یکشنبه (۲۴ تیر ماه) صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعت‌ها وزش باد و از بعد از ظهر افزایش باد خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان به ۳۶ و ۲۵ سانتیگراد می‌رسد.

 هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

برچسب‌ها:

نظر شما