شناسهٔ خبر: 67638239 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار حوزه قضایی در هفته‌ای که گذشت|

دیدار رئیس قوه قضاییه با مسعود پزشکیان / صدور حکم متهمان پرونده سرقت مسلحانه بزرگراه صدر / معرفی محسن برهانی به زندان

دیدار رئیس قوه قضاییه با مسعود پزشکیان، صدور حکم متهمان پرونده سرقت مسلحانه در بزرگراه صدر، معرفی محسن برهانی به زندان، نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه، حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سازمان جهانی مالکیت معنوی، برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده شهدای غواص دفاع مقدس و برگزاری آیین تشییع و تدفین شهید گمنام در ساختمان ستاد مرکزی قوه قضاییه از جمله مهم‌ترین اخبار قضایی در یک هفته گذشته بودند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - پیام تبریک رئیس قوه قضاییه به مسعود پزشکیان، تاکیدات رئیس قوه قضاییه در نشست شورای عالی قضایی، دیدار رئیس قوه قضاییه با مسعود پزشکیان، صدور حکم متهمان پرونده سرقت مسلحانه در بزرگراه صدر، معرفی محسن برهانی به زندان، نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه، حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مجمع سازمان جهانی مالکیت معنوی، برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده شهدای غواص دفاع مقدس، پانزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین، برگزاری آیین تشییع و تدفین شهید گمنام در ساختمان ستاد مرکزی قوه قضاییه و محکومیت دولت آمریکا به دلیل تحریم کودکان پروانه‌ای مهم‌ترین اخبار قضایی در یک هفته گذشته بودند.

پیام تبریک رئیس قوه قضاییه به مسعود پزشکیان

اخبار هفته

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

تاکیدات رئیس قوه قضاییه در نشست شورای عالی قضایی

اخبار هفته

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دوشنبه (۱۸ تیر) طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه، علاوه بر پرداختن به این موضوع که باید در انتخاب کابینه فعال و در تراز نظام اسلامی به رئیس جمهور منتخب کمک کنیم، دستوراتی در راستای «استمرار و تحکیم مقوله نظارت بر زیرمجموعه»، «اتقان آرا» و «کوتاه کردن فرآیند رسیدگی‌ها» صادر کرد.

دیدار رئیس قوه قضاییه با مسعود پزشکیان

اخبار هفته

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای سه‌شنبه ۱۹ تیرماه با حضور در دفتر مسعود پزشکیان، ضمن تبریک مجدد انتخاب دکتر پزشکیان از سوی مردم گفت: وظیفه همه ما کارگزاران نظام اسلامی این است که با همدلی و هم‌افزایی و استفاده از همه استعداد‌ها و ظرفیت‌ها، در راستای حل مسائل و تحقق انتظارات به حق مردم و آرمان‌های متعالی و عدالت‌خواهانه انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

صدور حکم متهمان پرونده سرقت مسلحانه در بزرگراه صدر

اخبار هفته

حکم متهمان پرونده سرقت مسلحانه در بزرگراه صدر از سوی دادگاه صادر و متهمان ردیف اول و دوم پرونده به اعدام محکوم شدند.

این حکم قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است و در صورت فرجام‌خواهی پرونده برای رسیدگی به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد.

معرفی محسن برهانی به زندان

اخبار هفته

محسن برهانی که پیشتر در فرآیند رسیدگی به یک پرونده قضایی در محاکم قضایی محکوم و حکم وی قطعی شده بود برای اجرای حکم قانونی دادگاه، احضار و به زندان معرفی شد.

نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه

اخبار هفته

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری ۱۹ تیرماه با خبرنگاران ضمن تذکر به برخی فعالان فضای مجازی در عرصه انتخابات، در رابطه با موضوعات مربوط به تخلفات انتخاباتی، آخرین وضعیت پرونده کرسنت، آخرین وضعیت پرونده سقوط بالگرد رئیس‌جمهور شهید، زمان انتشار آرای قضایی پرونده‌های مفاسد اقتصادی، آخرین وضعیت پرونده ریزش معدن شازند و بازداشت صاحب معدن، آخرین اقدامات درباره تشکیل مجمع بین‌المللی برای رسیدگی به دعاوی و جرایم بین‌المللی علیه ایرانیان، سوءاستفاده از امکانات دولتی در امر انتخابات، پطرح انتقال زندان‌ها به خارج از شهر‌ها و آمادگی همکاری و همراهی قوه قضاییه با دولت جدید توضیح داد.

حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سازمان جهانی مالکیت معنوی

دیدار رئیس قوه قضاییه با مسعود پزشکیان / صدور حکم متهمان پرونده سرقت مسلحانه بزرگراه صدر / معرفی محسن برهانی به زندان

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران و در رأس هیئتی، در مجمع عمومی سال ۲۰۲۴ سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) در ژنو حضور یافت.

برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده شهدای غواص دفاع مقدس

اخبار هفته

جلسه رسیدگی به پرونده شهدای غواص دفاع مقدس به طرفیت آمریکا دوشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ در شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی بین‌الملل به ریاست قاضی «حسین‌زاده» با حضور «عبدلیان‌پور» رئیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه و جمعی از حقوقدانان و خانواده‌های شهدا در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این پرونده دادخواهان خانواده شهدای غواص هستند که از حیث خسارت مادی و تنبیهی، خواهان رسیدگی به اتهامات مسببان و مباشران در به شهادت رساندن شهدای غواص هستند.

پانزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین

اخبار هفته

پانزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، روز سه‌شنبه (۱۹ تیرماه) در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری و همچنین وزیری، نماینده دادستان در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به‌صورت علنی برگزار شد.

برگزاری آیین تشییع و تدفین شهید گمنام در ساختمان ستاد مرکزی قوه قضاییه

اخبار هفته

پیکر مطهر شهید گمنام دفاع مقدس که در عملیات کربلای ۵ به فیض شهادت نائل شده بود ۱۹ تیرماه در ساختمان ستاد مرکزی قوه قضاییه تشییع و به خاک سپرده شد.

محکومیت دولت آمریکا به دلیل تحریم کودکان پروانه‌ای

دیدار رئیس قوه قضاییه با مسعود پزشکیان / صدور حکم متهمان پرونده سرقت مسلحانه بزرگراه صدر / معرفی محسن برهانی به زندان

پس از طرح دعوای حقوقی ۲۹۵ نفر از بازماندگان و همچنین بیماران پروانه‌ای به طرفیت ۳۰ نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی دولت آمریکا که در وضع و اعمال تحریم‌ها علیه این کودکان بیمار نقش داشتند، شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل تهران، پس از برگزاری چندین جلسه رسیدگی، اخذ اسناد مربوط به تحریم این کودکان و بیماران و ارجاع به کارشناسان مختلف و تخصصی‎، تحریم‌های غیرقانونی که منجر به جنایت و ایراد درد و رنج بی دلیل به این بیماران شده است را احراز کرد و رای به محکومیت ۶ میلیارد و ۷۸۵ میلیون دلاری دولت و مقامات آمریکایی به پرداخت خسارت مادی، معنوی و تنبیهی درحق خواهان‌های این پرونده صادر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما