شناسهٔ خبر: 67637703 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه شهرستان پارسیان :

عزای حسینی از مصادیق تعظیم شعائر الله است

حوزه / حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا گفت: مجالس عزای حسینی نمونه کاملی از شعائر الله است که در آن مردم به یاد خدا می‌افتند، به اصلاح نفس می‌پردازند و ولایت و امامت که روح حاکم بر همه دیگر شعائر است تبلیغ و تبیین می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین جواد اسماعیل نیا امام جمعه پارسیان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلای امام خامنه ای شهرستان اظهار کرد: در تفسیر آیه ۳۲ سوره حج، مجالس عزای حسینی نمونه کاملی از شعائر الله است که در آن مردم به یاد خدا می‌افتند، به اصلاح نفس می‌پردازند و ولایت و امامت که روح حاکم بر همه دیگر شعائر است تبلیغ و تبیین می شود.

وی سالروز تاسیس شورای نگهبان را گرامی داشت و ضمن خدا قوت به افرادی که در دفتر نظارت شورای نگهبان شهرستان فعالیت می‌کنند آن شورا را نگهبان و امین نظام اسلامی شمرد.

رئیس شورای فرهنگ عموم شهرستان پارسیان به مقام اسرا و مفقودین ادای احترام کرد و ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام به نقش بی‌بدیل ایشان در حفظ و تقویت مکتب اهل بیت در سال‌های سخت بعد از عاشورا اشاره کرد و از مردم خواست صحیفه سجادیه که به زبور آل محمد معروف است در مساجد و منازل خوانده شود و از این گنج بی‌پایان بیشتر استفاده نمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا به گرمای هوا و بالا رفتن مصرف برق اشاره نمود و گفت:ضروری است برای پیشگیری از قطعی برق و نیفتادن در اسراف و تبذیر که حرام الهی است همه خانواده‌ها و ادارات نسبت به صرفه جویی در مصرف برق و خاموش کردن کولرهای اضافی اقدام نمایند.

وی به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و ضمن گرامی‌داشت یاد شهید جمهور آیت الله رئیسی گفت:حدود ۵۵ میلیون رای در دو جمعه پیاپی رای به نظام اسلامی و رای به ولایت فقیه بود و برنده اصلی انتخابات مردم شریف هستند.ایرانیان یک بار دیگر مردم سالاری دینی را به رخ جهانیان کشاندند.

وی در پایان افزود:برای رئیس جمهور منتخب آرزوی موفقیت داریم،امیدوارم با عمل کردن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب استفاده از تجارب و اندیشه‌های دلسوزان نظام در مسیر خدمت خالصانه به مردم گام بردارند.

نظر شما