شناسهٔ خبر: 68111373 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی؛

پیاده‌روی اربعین فرصتی برای معرفی مکتب سیدالشهدا(ع)

دری نجف آبادی گفت: آیین پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای معرفی و تبیین مکتب مقدس امام حسین(ع) و نهضت عاشورا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی امروز در خطبه‌های نماز جمعه اراک در مصلی بیت المقدس اظهار داشت: آیین پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای معرفی و تبیین مکتب مقدس امام حسین(ع) و نهضت عاشورا است و باید از این فرصت ارزشمند به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

وی در ادامه افزود: حدود ۲۵ میلیون زائر در پیاده‌روی اربعین از اقصی نقاط جهان شرکت می‌کنند که شمار قابل توجهی از آنها از خاک ایران اسلامی وارد خاک عراق می‌شوند و نهادهای متولی وظیفه دارند با تمام توان در این آیین معنوی پای کار باشند. پیاده‌روی اربعین فرصتی برای معرفی مکتب سیدالشهدا(ع) است.

نماینده ولی فقیه بیان کرد: اربعین تعظیم شعاعر بزرگ اسلامی است، در سفر حج ظرف سه ماه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر حضور دارند ولی در سفر اربعین ظرف ۲۰ روز ۲۵ میلیون نفر با پای پیاده در این حرکت عظیم شرکت می‌کنند که می‌طلبد دولت‌های اسلامی همه در اردوگاه اسلامی بسیج شوند.

دری نجف آبادی با اشاره به تشکیل دولت چهاردهم گفت:  همه باید دست به دست هم داده و از رییس جمهور منتخب پشتیبانی کنند تا وی بتواند با تشکیل دولتی کارآمد، مشکلات مردم را حل کند.

وی در خاتمه بیان داشت: دکتر پزشکیان رئیس جمهور دولت چهاردهم برای اداره دولت جدید و امور کشور به بهترین شکل ممکن افراد، توانمند، دلسوز و کارآمد به‌عنوان وزیر به مجلس معرفی شوند.

انتهای پیام/

نظر شما