شناسهٔ خبر: 68111333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

آئین بزرگ اربعین بهترین فرصت برای معرفی مکتب عاشورا به جهانیان است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: آیین بزرگ اربعین بهترین فرصت برای معرفی وتبیین مکتب مقدس امام حسین علیه السلام و نهضت عاشورا به جهانیان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز _نوزدهم مرداد_ در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: حدود ۲۵ میلیون زائر از اقصی نقاط جهان در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند که شمار قابل توجهی از آنها از ایران اسلامی وارد کشور عراق می‌شوند که در هیچ جای جهان، چنین جمعیتی برای یک مناسبت جمع نمی‌شود.

وی با بیان اینکه آئین اربعین تعظیم شعائر بزرگ اسلامی است افزود: در سفر حج ظرف سه ماه دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شرکت می‌کنند اما در سفر اربعین ظرف ۲۰ روز ۲۵ میلیون نفر با پای پیاده در این پیاده‌روی شرکت می‌کنند که می‌طلبد دولت‌های اسلامی همه در اردوگاه اسلامی بسیج شوند و برای اینکه این حرکت عظیم به بهترین نحو برگزار شود از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: وزیر کشور: آئین بزرگ اربعین بهترین فرصت برای معرفی وتبیین مکتب مقدس امام حسین علیه السلام و نهضت عاشورا به جهانیان است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: افرادی که در آئین پیاده‌روی اربعین به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند به دنبال مزد نیستند و تنها به عشق امام حسین (ع)، و اصحاب ایشان در این مسیر گام بر می‌دارند.

وی با بیان اینکه پیام آئین بزرگ اربعین دشمنان اسلام را به وحشت انداخته است گفت: امپراطوری رسانه‌ای که در اختیار آمریکا و اسرائیل قرار دارد و کوچک‌ترین اخبار را از گوشه و کنار دنیا منعکس می‌کند، در این زمینه سکوت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به ترور شهید هنیه توسط اسرائیل جنایتکار در تهران اظهار کرد: جمهوری اسلامی حق خود می‌داند که از حریم خود دفاع کند و بدون شک پاسخ دندان‌شکنی در انتظار صهیونیست‌ها خواهد بود زیرا دوران بزن و در رو تمام شده است و ما خواستار اشد مجازات برای این جنایتکاران هستیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه صهیونیست‌ها خیانتی بزرگ مرتکب شده‌اند خاطر نشان کرد: باید با همکاری حزب الله، انصار الله، حماس و سایر گروه‌های جبهه مقاومت ضربه محکمی به صهیونیست‌ها بزنیم و آن‌ها از کار خود پشیمان کنیم.

وی، موفقیت رئیس جمهور را در گرو حمایت همه‌جانبه اقشار مختلف مردم و طیف‌ها و گرایش‌های سیاسی برشمرد و افزود: دعواهای سیاسی را باید کنار گذاشته شود و با همت و تلاش، اقدامات مثمر ثمری برای مردم انجام دهیم.

امام جمعه اراک با بیان اینکه باید قوای سه گانه کشور برای رسیدن جامعه به تعالی همکاری کنند تصریح کرد: فراهم شدن بستر لازم برای خدمت به مردم در گرو وحدت و همدلی است و در سایه اختلاف، کارها پیش نخواهد رفت، بنابراین همه باید دست به دست هم داده و از رئیس جمهور منتخب پشتیبانی کنند تا ایشان بتواند با تشکیل دولتی قوی و کارآمد، مشکلات مردم و کشور را رفع کند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با گرامیداشت روز خبرنگار و شهادت شهید صارمی و شهدای خبرنگار غزه گفت: تشخیص درست و انعکاس صحیح اخبار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و خبرنگاران باید این مهم را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند.

وی افزود: اسرائیلی‌ها تاکنون صدها خبرنگار را در غزه به شهادت رسانده‌اند، خبرنگاران واقعی کسانی هستند که صدای مظلومیت مردم جهان را رسانه‌ای می‌کنند.

نظر شما